Gjest Skrevet 24. juni 2007 #1 Skrevet 24. juni 2007 Jeg trenger desperat noen råd jeg:) Har ammet sønnen min i 14 mnd, skulle egentlig slutte da han var 12 mnd, men jeg får det bare ikke til:( Han er dødsens avhengig av puppen dakar, og blir kjempelei seg og hylskriker dersom han ikke får. Har prøvd og dra bort i 2 dager også mens pappaen har hatt ham, men melkeproduksjonen stopper ikke opp...Er kjempeglad for å ha ammet så lenge, men nå er jeg fryktelig sliten av ammingen, føler han tapper meg fullstendig for energi. For ikke å snakke om at han er tung og stor å amme.Snart skal han begynne i barnehagen og... Noen som har noen erfaringer og gode råd på hvordan prosessen gjøres enklest for begge??Tusen takk for de svar jeg måtte få
♥Prinzessin♥ Skrevet 25. juni 2007 #3 Skrevet 25. juni 2007 Jeg sliter litt selv, så jeg er med på å dytte denne. Jenta mi (straks året nå) våkner så tidlig om morgenen at det svært ofte er uaktuelt å stå opp (rundt halv fem). Hun vil ikke sovne igjen før hun har fått pupp, og det er utrolig slitsomt... :-(
bambi på isen Skrevet 25. juni 2007 #4 Skrevet 25. juni 2007 Jeg bestakk yngste snuppa med sjokolademelk, de gangene hun ville ha pupp på dagen. La henne godt til rette i armene mine og ga henne sjokolade melk på flaske!! Nattestid har jeg slitt mer, endte med at jeg reiste bort 2 netter, da hadde jeg bare disse natt måltidene igjen! Lykke til
Sjokoholikern Skrevet 25. juni 2007 #5 Skrevet 25. juni 2007 -Slutte først med den minst viktige puppen, f.eks morgenpuppen. Være et bevegelig mål, og gi barnet andre ting å tenke på. Kutte en og en pupp, ikke alt på en gang for da kommer det kraftigere tilbake (min kan amme leeeenge hvis han har blitt nektet før på dagen) -Ikke tilby, ikke nekte -Amme i stua og ikke på soverommet før lur/natta, bryte mønsteret dere kanskje har -Pappan må hjelpe til å legge Dette er planen jeg har lagt opp, men jeg har enda ikke tatt skrittet i å starte med avvenningen... Gutten min sliter med jeksler enda og om han våkner om natten er det ingenting som virker, bortsett fra en liten sup, da sovner han videre så lett som bare det. Så jeg venter en liten stund til før jeg starter å avvenne han... Lykke til jenter! Skulle ønske de ville slutte av seg selv....
Carnivale Skrevet 25. juni 2007 #6 Skrevet 25. juni 2007 ...seriøst? Ga du ungen sjokomelk på flaske istedenfor pupp? Sluttet du med sjokomelka etterpå da eller...?
Bea-79 Skrevet 25. juni 2007 #7 Skrevet 25. juni 2007 Min mor fikk et godt råd når hun skulle slutte å amme min lillebror.. Hun smurte på god negl. (Neglelakk for de som vil slutte å bite negler) Han slutta med en gang!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå