Lukkelukken og bebibror Skrevet 24. juni 2007 #1 Skrevet 24. juni 2007 ...jeg bekymrer meg hele tiden, alt for mye enn jeg er nødt til. Kjenner jeg blir irritert av meg selv fordi jeg hele tiden tror det er noe galt... Ok, her er greia i dag: (som alle andre dager) Jeg tror ikke at den lever. Jeg har null symptomer, puppene mine er som før nå. Ikke vonde i det hele tatt... Er det et symptom på at den er død? Jeg er 12+4
Gjest Skrevet 24. juni 2007 #2 Skrevet 24. juni 2007 Jeg hadde akkurat de samme "symptomene" som deg... Ingen kvalme, ingen ømme pupper, gikk og uroet meg for at noe var skjedd med den lille... men neida, den hadde det så fint atte! Og tenk ... nå er den klar til å komme ut! Utrolig hva disse kroppene våre får til, så jeg har ikke noe bedre råd til deg enn å stole på at også din vet hva den gjør (og ja ... jeg vet det er vanskelig!) Lykke til! (Ps. om noen uker nå begynner sparkinga, og da blir alt mye lettere!)
amalie 10.08.07 og thea 12.10. Skrevet 24. juni 2007 #3 Skrevet 24. juni 2007 Hei! det er helt normal, jeg hadde ikke ondt i puppene mine når jeg var ca 3 mnd på vei. Hørt at det er mangen som har mistet symptomene rundt denne tiden her. Nyt det, så lenge man ikke har blødning etc er nok alt ok. jeg kastet opp i 4-5 mnd og ved evt en graviditet igjen, vil jeg heller være uten syptomer noen uker enn å holde rundt do hele tiden.
Granny Weatherwax Skrevet 24. juni 2007 #4 Skrevet 24. juni 2007 Som regel så avtar mange symptomer etter 12 uke, for da tar morkaken over for mange funksjoner, og du produserer ikke lenger HCG-hormaonet. Er det ikke slik? Det er f.eks. da mange slutter å være kvalme og trette, slik var det ihvertfall med meg begge gangene. Dersom du går rundt og er bekymret for at babyen din ikke lever, kunne du kanskje hørt med legen din om du kan få høre på hjertelyden hos ham? Det lar seg sikkert ordne :-) Om det er noe du til stadighet går rundt og er bekymret for, kan du evt. investere i en sånn hjertlydmaskin selv, vet ikke helt hvor de kjøpes, men har hørt om mange som har en slik.
Lukkelukken og bebibror Skrevet 24. juni 2007 Forfatter #5 Skrevet 24. juni 2007 Men det er jo søndag i dag Er jo ikke noen legekontor som er oppe nå Hjertelyd-maskin... Hmm, noen som vet hvor man kjøper det??
Gjest Skrevet 24. juni 2007 #6 Skrevet 24. juni 2007 Vet du, det tror jeg ikke du trenger :-) Dessuten er det ofte vanskelig å finne hjertelyden når man kun er 12 uker, så det vil bare kunne gjøre deg enda reddere! I verste fall kan du ringe til fødeavdelingen og høre etter om de har tid til å sjekke fosterlyden for deg!
Lukkelukken og bebibror Skrevet 24. juni 2007 Forfatter #7 Skrevet 24. juni 2007 Nei, for jeg hørte hjertelyd i uke 10
PrincessEleanorღLeah 24.07.07ღ Skrevet 24. juni 2007 #8 Skrevet 24. juni 2007 Da har du hatt en lege eller jordmor m flaks For d er ekstremt uvanlig å høre noe før uke 11 fortalte min jordmor meg...hørte lyden først i uke 13 jeg... Hvis man har en sånn doppler og plutselig ikke finner lyden en dag vil man jo bli kjempebekymret?? Selv om d mest sannsynlig ikke er noe gale...og d er jo ikke noe særlig... Du må nok uansett bare stole på at bebisen har d bra inni der Når sparkene kommer så blir d lettere ja Og når man har vært på ul og sånn... Fikk forresten en aha-opplevelse i løpet av dette svangerskapet...jeg og bekymret meg masse, ønsket til og m at jeg hadde ul-apparat hjemme sånn at jeg kunne sjekket bebisen m jevne mellomrom Og tenkte at jeg gledet meg til hun blir født, for da kunne jeg slappe mer av..Og så slo d meg: Jeg kommer hvertfall ikke til å slappe mere av etter at hun er født..Dette er en bekymring jeg aldri kommer til å bli kvitt!!! D vil bare bli verre og verre..he he he...kommer til å følge oss resten av livet...Slappet mye mer av etter at dette slo meg...he he... Kos deg m magen
Gjest Skrevet 24. juni 2007 #9 Skrevet 24. juni 2007 Jeg vet det går an å høre den ... jeg var 11+0 selv, jeg. Men jeg vet også at det er mange som ikke hører den før ganske mye senere. At du hørte den veldig tidlig betyr ikke at det er lett/vanlig å finne den i uke 10! De fleste leger/jordmødre prøver ikke før i uke 12 engang...
Gjest Skrevet 24. juni 2007 #10 Skrevet 24. juni 2007 Og for om man finner den lett en dag så kan den være vanskelig å finne dagen etter... ungen flytter jo på seg der inne, og tidlig i sv.skapet kan den også gjemme seg litt bak skambenet, slik at doppleren ikke finner lyden.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå