Expat Skrevet 24. juni 2007 #1 Skrevet 24. juni 2007 Så lille gull er 27mnd, også kjent som "burde begynne å slutte med dagbleier nå"-fasen. Ønsker kommentar på følgende: På sensommeren/høsten skal vi reise flere laaaange reiser, deriblant en flyreise på 36timer og en biltur fra Tyskland-Bergen. Blir det ikke da bare tullball å forsøke å få henne tørr nå i sommer da? Å ha en unge som ikke vil ha dagbleie på et internasjonalt fly, og med påfølgende 5x klesskift og tisset ut sete fremstår for meg som et sant mareritt. Eller? Går det fint å ha på bleie bare da? Eller holder det å bare øve med potta til da?
nyu hai Skrevet 24. juni 2007 #2 Skrevet 24. juni 2007 Ville tatt det "over en lang en" jeg. Øve litt på do/potte så ser du jo hvordan fremgangen er. Kanskje lillegull tar dette med en gang, eller kanskje ikke. En vet jo ikke før en har prøvd. Jenta mi var sein med å slutte med bleie. Gutten min tok det på en uke, og da var han til og med tørr om natta!
nyu hai Skrevet 24. juni 2007 #3 Skrevet 24. juni 2007 Kom på en ting. Hvis du er redd for tissevått sete på biltur så kan du jo kjøpe slike underlag som brukes til mennesker som lekker litt. Det får du vel på apotek tenker jeg. Bare ta hull til selene. Om lillgull har uhell da er det jo bare å bytte klær og underlag og sete holder seg tørt. Vet ikke om det er et alternativ for deg men det var da en mulighet. Vet de finnes i mange str. både til stoler og seng.
Expat Skrevet 24. juni 2007 Forfatter #4 Skrevet 24. juni 2007 Et slikt underlag er jo kjempelurt uannsett da! Takk for tips. (Setet blir jo helt utrolig skittent på tur...) Vi har jo tisselaken i hus.
tresøtesmå-torødogenblå Skrevet 24. juni 2007 #5 Skrevet 24. juni 2007 Det går helt fint å bruke bleie til spesielle tilfeller. Det er bare å si at her er det litt vanskelig å få gått på do, så hun må ha på bleie. Men hvorfor er 27 mnd "burde begynne å slutte med dagbleier nå"-fasen? Er hun klar er det jo fint, men er hun ikke klar er det jo ikke akkurat noen krise å vente til etter sommeren heller. Det betyr jo ikke at hun ikke kan både tisse og bærsje på do! Vår er 28 mnd, og ikke i nærheten av å være i stand til å slutte med bleier. Jeg har nå ikke tenkt å begynne å stresse med det enda!
Expat Skrevet 24. juni 2007 Forfatter #6 Skrevet 24. juni 2007 Vel, vi forsøker sånn in spe. Og har hørt om de som tar en sommeruke der de lar ungen springe uten bleie ute slik at de lærer hvordan det er... Og slutter slik. Det har vi anledning til i sommer, ser du... Ellers blir det ikke før i oktober eller så...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå