oslojente80 Mina f 07.09.06 Skrevet 24. juni 2007 #1 Skrevet 24. juni 2007 Bare lurer jeg... Jeg har skoleplass i Halden og ordnet leilighet og dagmamma til Mina.. Kan han nekte meg nå å flytte og ta med Mina?
Anonym bruker Skrevet 24. juni 2007 #2 Skrevet 24. juni 2007 Har dere felles foreldreansvar? I såfall kan du ikke flytte med felles barn før han også skriver under. Har dere ikke det, kan han ikke nekte deg å flytte. Så til spørsmålet, svaret er nei. Felles omsorg er noe helt annet enn felles foreldreansvar.
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 24. juni 2007 #3 Skrevet 24. juni 2007 men det er vel bare om dere bor sammen nå. om du allerede har flyttet ut så kan du flytte hvor i landet du vil. hvor moralsk riktig det er er en annen sak.
Anonym bruker Skrevet 24. juni 2007 #4 Skrevet 24. juni 2007 Tok utgangspunktet i at de fortsatt bor sammen jeg I og med at hun ikke har sagt noe annet. Men du har helt rett at det gjelder kun om de bor sammen nå.
Anonym bruker Skrevet 24. juni 2007 #5 Skrevet 24. juni 2007 Nei, det er ikke det samme. Dersom du allerede har fått hovedomsorgen, altså at barnet bor hos deg mer enn hos far, kan du flytte hvor du vil med barnet. Far kan selvsagt gå til sak for å få hovedomsorgen - men det kan han jo når som helst. Dersom du fremdeles bor sammen med far og dere har delt foreldreansvar, er det ingen automatikk i at barnet skal bo hos deg og ikke hos far. Men dersom far vil at du har hovedomsorg, må han også avfinne seg med at du kan flytte med barnet.
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 24. juni 2007 #6 Skrevet 24. juni 2007 egentlig litt sleipt da. for da kan hun jo bare si at hun skal flytte inn i en leilighet i nabolaget og få han til og skrive under på det også kan hun flytte dit hun vil etter på.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå