Gå til innhold

Syns minsten er så treg i utviklingen jeg...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Minstemann her i huset fyller ett år om en uke, og det gikk plutselig opp for meg i går at hun er ganske sen i utviklingen. Syns jeg i hvertfall. Ingen rundt meg som har barn som har vært så sene. Hun begynte å krabbe for bare ett par uker siden, har ålet seg rundt på magen frem til nå, og hun sier ikke ett ord annet enn babbling. Hun går ikke noe særlig godt i hendene våre, men reiser seg over alt da. Eldste hadde fire ord og gikk for egen maskin hun på samme alder. Ellers virker hun jo frisk og rask, og bestemt ikke minst. Men er hun ikke litt sen da???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei. Gutten vår krabbet også bare noen uker før 1 årsdagen. Reiser seg. Men han går fint når vi holder han. Alle er forskjellige. Rammen for "normal" er meget stor.

Skrevet

Takker og bukker. Det er så rart når en titter rundt seg og ser at andres barn er mye kjappere. Jeg er vel ikke akkurat bekymret for at noe er galt, men syns det er litt rart liksom. Men så har vi vel ikke akkurat oppmuntret henne heller, prøver å holde på babyen min ;o)

Skrevet

Jeg tenkte stadig det samme som deg om minstejenta mi, høres ut til å være like "sen" som din. Jeg sammenligner automatisk med førstejenta her, og hun var ekstremt tidlig med alt, men jeg må jo bare ta meg i det. Det er kjempeforskjell på dem selv om de er søsken, og godt er vel det.

Det er akkurat som minstejenta her er litt mer tilbakelent, rolig, klarer å holde på med sine puslerier lenge av gangen, blir ikke så lett frustrert som førstejenta.

Skrevet

tror ikke du skal bekymre deg. Da mi var på den alderen var helsesøster helt hysterisk fordi hun verken krabbet eller rullet og koblet inn fysioterapaut, plutselig når hun hadde fylt 13 mnd så reiste hun seg plutselig opp og begynte å gå!! Nå fyller hun snart 2 år og har få ord så barnehagen har begynt å pushe på det å få henne til øre,nese,-hals og få noen til å se på språkutviklingen hennes. Ellers er hun ei snill jente som gjør seg forstått men ordene vil absolutt ikke komme ut på en måte..

så bare slapp av det kommer plutselig :)

Skrevet

Godt å høre at det er flere da. Hun går nok i løpet av sommeren.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...