Gå til innhold

Tristane, mamma til to :D

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei du...

Bare lurte litt på hva som feilet Martin jeg?

Såg innlegget ditt og kikket på hjemmesiden deres,og ble bare litt nysgjerrig... Han ser jo så frisk og fin ut-var det noe som skjedde etter fødsel eller?

Du har to nydelige sønner ;-)

Treng ikke fortelle hvis du ikke vil...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Martin fikk en infeksjon under fødselen (tarmbakterie som han fikk i seg), dette ble ikke oppdaget før det nesten var for sent.

Han var veldig slapp og trøtt på barselavd, fikk masse forklaringer som feks han er sliten etter fødselen, han er mett og tilfreds, han har lavt blodsukker, han er kvalm pga innrtak av fostervann osv

Dagen før vi dro hjem fikk han gulsott, da var det forklaringen på min trøtte slappe baby som ikke hadde interesse for mat...

Vi kom hjem og han ble gulere og gulere, og svakere og svakere...

Helsesøster insisterte på at jeg skulle amme han i stedet for å pumpe og gi på flaske, for det var sååå mye bedre...

Men Martin var for svak til å die, han fikk ikke i seg melken, så etter å ha blitt fullammet i to døgn var han dehydrert og kraftig underernært.

På sykehuset ble han først behandlet for gulsott, da den ble bedre uten at han ble bedre fant de ut at han hadde en infeksjon bakterie nivået i blodet og urinen hans var på nærmere 80 (normalverdi 7), så han var veldig veldig syk.

På intensivavdelingen fikk vi vite at om vi hadde kommet et døgn senere kunne det ha vært for sent....

Nå er han nesten helt frisk, bakterie nivået er på 8, han spiser god av flaske og jobber litt med å få i seg nok fra pupp (noe som er så slitsomt for han at han må ta en liten minilur hvert 10min sånn ca når vi ammer), de har fjernet sonden og alle slangene, nå har han kun en moitor som overvåker hjerteslagene og en veneflon igjen, han er feberfri og våken og opplagt. Han er også overført fra intensivstuen og over til Voksestuen.

I neste uke skal de sjekke han med UL for å se om han har sluppet unna uten å få varige meen, vi krysser fingrene og håper på det beste :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...