Solitude Skrevet 24. juni 2007 #1 Skrevet 24. juni 2007 Ble litt overrasket nå, datteren min som er snart 5 år kom hjem med ei jente som vi aldri har møtt før. Jeg spørr om hun har fått lov av mammaen sin å komme, hun svarer ikke. Jeg spørr hvor hun bor, men hun vil ikke fortelle det heller. Så da sa jeg: kom jenter nå går vi hjem til "x" og snakker litt med mammen hennes, kansje hun får lov til å være her litt å leke. Men vi må gå snakke med henne først. Og jenta viste oss veien hjem, hun bor visst i en av sidegatene her. Jenta løper inn hjemme.. Jeg ringer på.. Hører at hun snakker med mammaen sin men mammaen kommer ikke til døren ?.. Døren er åpen: jeg sier: hallo... er det noen der. Ikke svar... Ville bare si at jenta di kom hjem til oss og gik inn og lekte med min datter, tenkte at vi skulle komme hit og snakke med deg litt først. Mammaen mumler.. Oja.. Hun kommer ikke til døren, spørr ikke hvor vi bor. Men sier at det er greit at jenta kommer over til oss og leker. Ehemm.. ok.. trodde alle ville vite hvor barna var hen, og hvem de lekte med... Vi kunne jo vært de raringene he,he. Er det bare jeg som passer for godt på, jenta mi er snart 5 år. Og får kun lov til å være her rundt i vår gate (blindgate), hun har 2 venninder her som hun leker mye med. Hvis hun ville gå over til ny venninde, så ville jeg vite hvor hun bor. Og helst gå hilse på foreldrene først for å se om det er ok folk, før jeg slipper henne inn ditt for å leke. Fik litt dårlig følelse av at mammen ikke kom til døren engang, hun har kansje vært i dårlig form ? Men kunne da ha sagt det. hmmm.. jenta mi får ikke lov til å gå ditt og leke med det første.. hysterisk hønemor ?
roxanne Skrevet 24. juni 2007 #2 Skrevet 24. juni 2007 Du er absolutt ikke hysterisk hønemor, heller omsorgsfull og viser at hun bryr deg om barna dine. Jeg hadde undret meg tilsvarende.
--arkin-- Skrevet 24. juni 2007 #3 Skrevet 24. juni 2007 hadde gjort det samme som deg, men reagerte litt på den andre moren.. jeg hadde sagt til jenta mi at det er helt greit hun er hos oss men vil ikke at hun skulle fly hos dem før jeg fikk treffe moren og snakket med henne
FrøkenSprøken Skrevet 24. juni 2007 #4 Skrevet 24. juni 2007 Får håpe at hun bare hadde en dårlig dag, ikke hadde klær på seg eller lignende. Lillegutt er for liten til å løpe rundt i nabolaget enda, men den dagen han blir så stor vil jeg nok passe på hvem han leker med.
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 24. juni 2007 #5 Skrevet 24. juni 2007 hun hørtes ut som en underlig dame. hadde tenkt som du
SpiseLise Skrevet 24. juni 2007 #6 Skrevet 24. juni 2007 Jo, hun hørtes jo litt spes ut. Og jeg tenker som deg, at man må vite hvor barna er og hvem de leker med. Når det er sagt, så tror jeg ikke at jeg nødvendigvis må ha snakket mødrene til alle barna før de lekte sammen... Men det er kanskje lett å si på forhånd. Hun er jo ikke et år enda, dessuten bor vi i en liten by med lite muffens:-)
Solitude Skrevet 24. juni 2007 Forfatter #7 Skrevet 24. juni 2007 Jeg er kansje for forsiktig ? Men jeg tenkte at kansje moren ble bekymret og ikke viste hvor datteren ble av, jentene hadde veldig lyst til å leke men jeg ville forsikre meg om at moren viste hvor ungen var siden vi aldri har sett henne før. Unger i den alderen kan jo finne på å stikke av og så er det leting over alt. og så sitter jenta her og leker fint ... Og tenkte også at jeg vil gjerne vite hvordan folk er før jeg gir datteren min lov til å gå inn til de og leke. En vet aldri, kan jo være at folk er rusmisbrukere, drite fulle eller hva som helst. Man får litt mer "feeling" for folk etter at man har snakket med det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå