Gå til innhold

Jeg var hos legen på fredag....


goldenticket *BLITT MAMMA*

Anbefalte innlegg

Og der får jeg beskjed om at jeg er helt moden og ungen kommer innen 3 uker...

Hun veier nesten 4kg nå...hvordan i h#/#%(/# er det mulig???????

 

I hele helgen har jeg hatt mareritt om at jeg går til termin og føder en unge på 6-8kg...

 

Hva om hun IKKE kommer innen 3uker da? Hva om jeg går til termin, da er jo ungen stor som en hvalross???

 

Men innerst inne vet jeg at hun kommer snart...kjenner det på kroppen, ligger med mye "tak" om natta osv...

 

Men legen ba meg avbestille "kjærlighetsturen" jeg og sambo skulle ha til Gøteborg til helgen...

 

og dere, jeg har termin den 7august...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei. Hadde de satt feil termin dato på deg i begynnelsen? Jeg har termin før deg og ikke hørt noen om modenhet osv. Min baby ligger også veldig høyt på kurven og blir nok over 4 kg. Jeg er også kjempe nervøs for at han er diger... :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg ble undersøkt, og magemålene var vel de som sa at hun var 4kg...jeg holdt jo på å DAUE!!!

 

Jeg vet ikke om de har satt feil termindato, men det er jo det alle spør meg om da, og når legen sier til meg at jeg har MAKS 3uker igjen, høyst sannsynlig bare 2...så blir jeg litt stressa da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ut på tur

Jeg hadde "dødd" med den beskjeden nå... her står hele huset på hodet. Et forsinket bad er på vei inn. Vi holder på å rotere soverommene som nå alle tre skal få nye funksjoner sånn at det skal bli plass til babyen.. samtidig som jeg har ca 30 min per dag etter jobb jeg får gjort noe... I helgen har heldigvis mamma vært her og hjulpet oss så nå er mye av det tunge og krevende organisasjonsmessig gjort.. Trenger de 7 ukene jeg har igjen jeg ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det e sikkert noe feil termin dato de satte til deg.Hvis du hadde en tidlig eggløsning,så kan det være at leger tok feil.Jeg har en vennine som ble faktisk gravid mens hun hadde sin periode(mensen),legene kunne ikke forstå noen ting! Lykke til,det sikkert skal gå bra! Eg har termin 8.august,og aner ikke kor stor ungen e,skal på undersøkelse 11.august.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hmm....

Ja, merkelig detta assa, jeg fikk jo beskjed allerede i uke 24 at jenta var vel stor for "uka" si, da var vi på 3D ul på Majorstua klinikken...

Og han sa også at hun var stor...

 

Det må jo være feil termin på meg da...

 

Jeg kjenner meg fødeklar også...men vi får bare vente å se...

Tenk om jeg går 14dager over da????Herreguuuuuuuud....da "døøøør" jeg...

 

Men når legen lissom ser på meg med et strengt blikk å sier " du, du blir hjemme om dagen, fødselen kan starte når som helst nå"...

Så regner jeg med at hun er litt peiling også...

 

Uffa meg, i natt drømte jeg igjen at jeg gikk til termin og fødteen baby som ikke passet i den fine vogna, vi måtte rett på sånn sportsvogn...

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper du har fått stadfestet størrelsen og babyens ferd nedover bekkenet via en UL. Ellers hørtes det veldig rart ut at legen kan si noe slikt utfra vanlig undersøkelse og bruk av SF mål. Føder du burde jo SF målet ha gått ned når babyen er på veg ned fødselskanalen. Du har termin rundt samme tid som meg, og min store gutt ble målt til 2,5, kg på torsdag. Men termin ble den samme da som under ordinær UL. Selv om han er litt stor stemte termin med lengde på lårbeinet og hodeomkretsen.

Be om UL for å slippe å gå rundt å bekymre deg så mye, du skal jo bare kose deg den siste tiden :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...