Gjest Skrevet 24. juni 2007 #1 Skrevet 24. juni 2007 Er det nokon som har hatt veldig vondt i halebeinet etter fødsel og som kan berolige meg og seie at det snart går over? Har hatt skikkelig vondt sidan fødselen for 10 dagar sidan, kan ikkje sitte *snufs*
3 blå Skrevet 24. juni 2007 #2 Skrevet 24. juni 2007 Dattera til venninna til mamma knekte halebeinet under fødselen (hun har gjort det alle 3 gangene), og det er ingenting legene kan gjøre. Hun måtte bare slappe av og la det gro av seg selv. Men det kan jo være geit å komme deg til en lege som kan enten bekrefte eller avkrefte at det er det som har skjedd med deg.
Gjest Skrevet 24. juni 2007 #3 Skrevet 24. juni 2007 Jeg fikk et lite brist i halebeinet under fødselen. Det gjør vondt, men det går over ganske raskt ca 3 uker. Det er ganske vanlig også med brist, om det er brekt så tror jeg det er vondere. Mamma brakk sitt og hun måtte gå krokbøyd på sykehuset i 3 uker eller noe tror jeg....men det ble bra igjen det også.
suseduse Skrevet 24. juni 2007 #4 Skrevet 24. juni 2007 man kan få vondt i halebeine av bekkenløsning og, og bekkenet har vært med på en voldsom opplevelse, så kan bare være det.. jeg sliter fortsatt med å sitte på sykkel, harde stoler og å sitte for lenge eller i feil stilling, og er snart 9 mnd siden fødsel..
æsj altså! Skrevet 24. juni 2007 #5 Skrevet 24. juni 2007 Hei tosofo. Så hyggelig at også du er kommet inn hit. Jeg fikk gutten min på mandag, så han er 6 dager i dag:) Smertene i halebeinet går nok over, hadde selv ganske vondt like etter fødselen, men nå går det bra.
Storebror & Lillesøster Skrevet 24. juni 2007 #6 Skrevet 24. juni 2007 Jeg knakk halebeinet under fødselen og jeg hørte det smalt,men ingen ville ta røntgen eller noe for og sjkekke hvordan det så ut var ikke nødvendig for det var ingenting og gjøre med det uansett. Kunne ikke sitte eller kjøre bil på noen uker,når jeg skulle sitte satt jeg på en badering (fylte bare halveis med luft i dan) ble bedre etterhvert,men jeg anstrengte meg så at berkkenet stivnet til og det ene beinet var helt uten styrke...så måtte venne meg til og slappe av i rompa,slik at jeg ikke strammet den,gjorde det automatisk for at det ikke skulle gjøre vondt. det e 5 mnd siden fødselen nå og er ikke godt enda og tror heller ikke det blir bedre,men er MYYYE bedre en det var,kjenne igrunnen bare at det blir sårt/at jeg blir stiv når jeg har sittet lenge på pinnestoler o.l...så bryr meg ikke om det nå,men følte mye av barseltiden ble borte og fikk ikke kost meg slik jeg ville pga aølt var så tungvindt,di første dagene på sykehuset kom jeg meg nesten ikke ut av senga,og jeg liker ikke og mase terre hjelp så det var slitsomt... Uansett vil det bli bedre,men prøv og bruk en badering eller lignende og sitte på så du avlaster halebeinet,og for min del var det beste og gå...
fiona71*2pp Skrevet 24. juni 2007 #7 Skrevet 24. juni 2007 Huff ja! Kunne ikke sitte å amme snuppa i senga på sykehuset engang. I tilegg hadde jeg så store problemer med å gå at jeg måtte til slutt få låne en gåstol (usj) på hjelpemiddelsentralen. Det var vont å ligge, sitte, stå og gå. Var livsikker på at jeg hadde knekt det, men det var bare en brist. Problemet er jo at de ikke kan gjøre noe med det. Man må dessverre bare vente til det går over. For meg var det verst å komme ut av sengen, men så fort jeg kom opp, var det greit.. Men så ble det verre og verre utover dagen.. Å når kvelden kom måtte jeg ha hjelp for å komme opp av sofaen. Det positive er at det gikk over etter 3-4 uker.. Jeg var hos fysioterapauten min og han sa det at hvis det hadde vært knekt, så ville jeg ikke klart å sitte i det hele tatt..så jeg regner med det er VELDIG VELDIG vondt. Lykke til vidre, og gratulere med nurket.
To trollunger + en spire Skrevet 24. juni 2007 #8 Skrevet 24. juni 2007 Gi det tre uker ja! Ikke tillat deg store vridninger og reis/sett deg med samlede bein. Vondt når det står på har jeg hørt.
Godtegrisen Skrevet 24. juni 2007 #9 Skrevet 24. juni 2007 Jeg fikk meg også en skikkelig trøkk i halebeinet under første fødsel. Kunne ikke sitte ordentlig på 1,5 - 2 mnd... Sikkert ingen trøst, det. Men det går nå over en gang.. Lykke til.
MorT-3gutter Skrevet 24. juni 2007 #10 Skrevet 24. juni 2007 Joda, mitt brakk også under fødselen. Hele rommet hørte smellet. Og ja, det er jævlig vondt. Klarte ikke å sitte å amme nei. Jeg ringte fastlegen og fikk henvisning til røntgen. Dette for å få dokumentert bruddet hvis jeg skal få noen seinplager. Jeg fikk tatt røntgen etter 4-5 uker, og da jeg var på etterkontroll fikk jeg bekreftet at det var brudd ja og det hadde vistes godt på bildene. Med andre ord hadde det ikke begynt og gro mye etter 4-5 uker. Minstemann er nå 3 måneder og jeg har fremdeles vondt for å sitte. Men er mye bedre. Du må bare prøve deg litt frem for å finne "gode" sittestillinger Lykke til
Gjest Skrevet 24. juni 2007 #11 Skrevet 24. juni 2007 Tusen takk for mange gode svar! Vart beroliga av dette, det er nok berre ein liten brist. Og tre veker skal eg nok alltids klare Litt lei av senga, men eg kjem meg jo opp og ut når eg vil. Gått tur med Ada i dag, og det var kjempedeilig!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå