Gå til innhold

Hmm, gravid uke34, gått ner 1,5kg, grund til bekymring???

Anbefalte innlegg

Skrevet

God morgen jenter..

Jag fick en liten chock idag når jag stællde mig på vekta. har gått ner 1,5kg..hur "normalt" er det? Ska till legen neste fredag, kan jag vente tills da eller bør jag kontakta lege/jordmor før det?

Har haft endel stress med køp og flytt till hus, men har prøvd og ta det med ro...kanske inte så lett med en halvsur gubbe og en tre åring som flyr runt... : ) Haft normal vektøkning og SFmål under graviditeten..ligger ca 8kg pluss nu var 9kg før en vecka sedan...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

sikkert ikke farlig,babyen tar bare næring av deg:) men hør med lege for sikkerhets skyld da.

Skrevet

Jeg hadde også tatt av 1,5 kg når jeg gikk på vekta i dag... Men men, det sparker i magen, så jeg får bare bli flinkere å spise så ordner det seg vel...

Skrevet

Jeg gikk ned 2 kg fra uke 32 til 33. De sier at man har mest fostervann i uke 32 og så minsker det litt utover. Vet ikke om det har noe med saken å gjøre, men... Babyen tar det den trenger, så lenge du kjenner liv som før, så er sikkert alt i orden. Jeg har såvidt gått opp de 2 kg igjen og er nå i uke 36. Men så har jeg lagt på meg 12 kg også da!!!!!! :-/

Skrevet

Vekta mi har stått stille i 3 uker nå, fra uke 21 til 34. La på meg bare en kg fra uke 34 til 39 sist svangerskap, så jeg prøver å ikke være bekymret for manglende vektoppgang. Så kanskje det er vanlig da?:)

Skrevet

Hej igen..

Tack for svar...ska ta det med ro idag så gott det går., och spise gott : ) det siste skulle ikke vara något problem..Kjenner gott med bevegelser så er sikkert ingen fare...

Skrevet

Jeg har også gått ned en kg (dog ikke 1,5). Tar det med knusende ro, for jeg merker liv og røre i magen, og JM har vurdert ungen til å være større enn gjennomsnittet.

Så, regner med at det er helt fint, det hele ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...