mammat2goll Skrevet 24. juni 2007 #4 Skrevet 24. juni 2007 høgre er mest vanlig i norge, mens feks i amerika er det på venstre som er mest vanlig.
Én til Skrevet 24. juni 2007 #5 Skrevet 24. juni 2007 Jeg hadde den først på høyre, og flytta den over til venstre på bryllupsdagen, for da havnet gifteringen på høyrehånden :-)
fairy Skrevet 24. juni 2007 Forfatter #6 Skrevet 24. juni 2007 Takk for svar! Så ei som hadde den på venstre i går, nemlig.. Så ble jeg plutselig i tvil.. Min henger i et kjede rundt halsen for tida pga vann i kroppen, men greit å få den på rett finger når den tida kommer;)
Aylinah Skrevet 24. juni 2007 #7 Skrevet 24. juni 2007 Vi nordmenn har den på høyre hånd,men amerikanerene har den på venstre pga det er den hånden som er nærmest hjertet.....Etter hva jeg har forstått ) Min ring henger også rundt halsen om dagen,syns det er såååå kjipt hehe...
Gjest Skrevet 24. juni 2007 #8 Skrevet 24. juni 2007 Eg har begge mine på venstre hand, men er jo gift med meksikanaren - resten av verda har jo ringane på venstre hand
fairy Skrevet 24. juni 2007 Forfatter #9 Skrevet 24. juni 2007 Enig splatten, det er skikkelig kjipt.. I tillegg fikk jeg bare hatt den på fingeren i en ukes tid før vannet gjorde at den måtte av! Gleder meg til å få den på fingeren igjen altså!
Raych Skrevet 24. juni 2007 #10 Skrevet 24. juni 2007 Vi har gifteringen på venstre hånd:) Vi er norske og har bodd her hele vårt liv, men vi synes likevel venstre hånd passer bedre, da den er nærmere hjertet:)
Aylinah Skrevet 24. juni 2007 #11 Skrevet 24. juni 2007 Fairy: Hehe jeg rakk å ha den på et par mnd jeg da,og jeg som var så fornøyd og stolt ) Uff,jaja...Det er jo vel verdt det da,å jeg har den heller rundt halsen enn å måtte klippe den av ja..
Pooos PoPpEkLaR :) Skrevet 24. juni 2007 #12 Skrevet 24. juni 2007 Jeg har ikke tatt av meg ringen jeg...og nå er det for seint!! Får den ikke av med såpe eller olje...den var i utgangspunktet litt stor, så jeg håper fingeren ikke blir sprengt....hjeelp!
Mummimamma - med 2 mummitroll Skrevet 24. juni 2007 #13 Skrevet 24. juni 2007 En skal vel ikke lenger enn til Sverige før det er vanlig å ha ringen på venstre hånd... Tror nesten det er kun i Norge at det er vanlig å ha den på høyre. Mannen min og jeg hadde ikke forlovelsesring før vi gifta oss, satte på oss ringer på bryllupsdagen. Jeg har den på høyre mens mannen min har den på venstre, og vi er norske begge to.
Lofotjenta og gull nr.5 på tur Skrevet 24. juni 2007 #15 Skrevet 24. juni 2007 Bruker å ha min på høyre hånd, men nå har ringen hengt i et kjede rundt halsen i maaaange mnd pga ødemer......blæææææh Pølsefingrer......
mamamaren Skrevet 24. juni 2007 #16 Skrevet 24. juni 2007 Trodde vi i Norge hadde den på høyre pga. at det er den som har sammenheng med hjertet? Det var noen som sa det en gang, men jeg er ikke sikker...
*RutIetutt* Skrevet 24. juni 2007 #17 Skrevet 24. juni 2007 I Norge er det visstnok vanlig med høyre....men jeg har min på venstre siden det er hjertesiden:o) I USA er det i allefall vanlig å ha den på venstre - og siden vi følger en "amerikansk tradisjon" med forlovelsesring med diammanter til meg som skal være giftering til når vi gifter oss, syns jeg det blir mest "riktig" å ha den på venstre. Pluss at det er mest praktisk, syns jeg - jeg som er høyrehendt bruker jo ventstrehånden minst og sliter da mindre på ringen:o)
*RutIetutt* Skrevet 24. juni 2007 #18 Skrevet 24. juni 2007 Hjertet er jo på venstre side da....aner ikke hvorfor det er vanlig med høyre hånd i Norge, jeg...har ikke funnet en "logisk" forklaring på det i allefall;o)
Adriansmor med tulla Skrevet 24. juni 2007 #19 Skrevet 24. juni 2007 høgre når du er forlovet .. har du ringen på venstre btyr det at du er gift
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå