mmm pannekaker er godt :) Skrevet 24. juni 2007 #1 Skrevet 24. juni 2007 Og kan han legges rett i sprinkelseng, eller er den sengen for stor?
Utålmodig fødeklar♥J07, G11♥ Skrevet 24. juni 2007 #2 Skrevet 24. juni 2007 Skal ikke ha pute sies det...så dyne holder;) Sprinkelseng går fint. Vi skal starte med vugge, men det er kun fordi vi har en som går i slekta så føler jeg "må" bruke den;)
jentebabymom Skrevet 24. juni 2007 #3 Skrevet 24. juni 2007 hørt de skal bruke pute jeg for å bygge opp nakken.men hva vet vel jeg
"husmor"med lille Nora Skrevet 24. juni 2007 #4 Skrevet 24. juni 2007 vi skal bare ha dyne, og en gulpeklut under hode til babyen. vi skal og ha sprinkelseng til vår:)
Utålmodig fødeklar♥J07, G11♥ Skrevet 24. juni 2007 #5 Skrevet 24. juni 2007 Tja hva vet vel jeg for den saks skyld...mente noen sa noe om krybbedød etc jeg... Hm...vi har i hvertfall ikke kjøpt pute..kommer til å bruke bare putetrekk med gulpeklut over..
mmm pannekaker er godt :) Skrevet 24. juni 2007 Forfatter #6 Skrevet 24. juni 2007 Vi har også en vugge, men der er det bare en tynn skomgummimadrass.. Det er kanskje ikke noe særlig å sove på en tynn madrass hele natten? Har tenkt å kjøpe lammeskinn. Kan babyen sove rett på skinnet? Har mange spørsmål jeg ;-)
Kaktus 14.06. - 11 dager Skrevet 24. juni 2007 #7 Skrevet 24. juni 2007 Ja, babyen kan sove rett på skinnet. Det er faktisk det som er meningen med skinnet, da kommer effekten best fram. Og jeg ville ikke hatt pute til babyen, tror det er best å vente en god stund. Vi begynte med en supertynn pute til datteren vår da hun var 2 år.
Gjest Skrevet 24. juni 2007 #8 Skrevet 24. juni 2007 Pute anbefales av flere og flere. Her i Vestfold anbefales det i skriv fra sykehuset av overlegen. Grunnen er at man kan hindre at bakhodet blir skjevt. Man bruker tynn babypute. Hvis babyen din synes sprinkelsengen er stor, så kan du rulle noen store håndklær og legge øverst i sengen for å få den mindre- da blir det lunere:-) Det er meningen at de skal ligge rett på lammeskinnet- legger du det under lakenet så blir det varmt!
Mummimamma - med 2 mummitroll Skrevet 24. juni 2007 #9 Skrevet 24. juni 2007 Ang lammeskinn kan du fint legge barnet rett på skinnet, men med klær på. En barnelege sa til meg, da sønnen min var nyfødt, at spebarn ikke skal ligge med naken hud rett på skinnet da dette kan være med på å utvikle allergi.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå