Gå til innhold

Noen overtidsdamer igjen her i dag da..?


Anbefalte innlegg

Skrevet

Nok en natt uten noe føde-action her i gården! INGEN tegn på nærstående fødsel og 4 dager over termin.. jadda, denne tålmodigheten får virkelig prøvd seg, må jeg si ;-) Men har jo faktisk fått sove noen timer i strekk i natt, så humøret er på topp, og bolledeigen står til heving (bokstavelig talt - tenkte jeg skulle bake en kringle før gubben våkner).

 

Fikk meg en ny bekymring her jeg lå og grublet i går kveld.. Tenk om snuppa trives så godt inni magen at hun faktisk ikke finner det for godt å komme ut før 14 dager over - herregud - hun må jo bli DEN monsterbabyen, og oææææææh - da har jeg jo ingen klær som passer!! Har bare kjøpt i 50 og 56, jeg.. mon tro om det blir en aldri så liten tur på H&M i morgen tidlig, altså.. bare sånn just in case ;-)

 

Flere overtidsdamer her i dag da? Åssen er formen, jenter?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Her er jeg fortsatt vet du...men trodde seriøst at det skulle bli tur på føden i løpet av natten. Hadde det jeg trodde var rier i nesten 2 timer i natt, men så sovnet jeg i 3-tida og etter det var skjedde det jo ikke noe mer...var vel bare maserier da...de kom forøvrig alt for raskt også egentlig, hvert 3-4 minutt, men de var relativt vonde og magen ble helt misformet ...kjente det litt i ryggen også.

 

Tenkte å ta meg en tur med hunden nå straks for å se om det hjelper på litt...pliiiiis la meg komme i gang nå!!! Snart så jeg ber til Gud her...

 

Har tenkt tanken selv på at dersom vesla ikke kommer snart så får jeg den giganten..he he, men nei jeg tror ikke vi skal bekymre oss...har for det meste kjøpt klær i str. 56 jeg da og minimalt i str. 50, så hvis vesla mot formodning skulle bli bitteliten så må jeg ut på shopping ganske raskt etter fødselen...

 

 

 

 

Skrevet

3 dager overtid i dag. Ingen tegn på fødsel ennå..

Skrevet

Oi, så spennende, men kjipt at vondtene ga seg på morgenkvisten, da!! Har lurt fælt på dette med maserier/rier/kynnere selv.. lurer veldig på om jeg faktisk kommer til å kjenne forskjell, liksom. Men alle sier jo at når ting først setter igang, så skjønner man greia.

 

Hehe, ja vi får krysse fingrene for at str 56 holder ihvertfall ;-) Fikk bare litt sjokk da det tikket inn en melding fra en venninne her, som ble satt igang 16 dager over termin.. 4,2 kilo og 57 cm, takk!!! Hjelpes meg.

Skrevet

Ja hvordan i huleste skal man vite forskjellen på kynnere/rier/maserier.....kan jo bli sprø av mindre ting...!!! Ååååh!

 

Men ja, vi skjønner vel hva som er hva til slutt..håper jeg i hvertfall, er ikke så keen på hjemmefødsel meg sambo som JM, han svimer vel av etter 5 min, så sensitiv som han er for blod..ha ha!

 

Appropos det, så forsøkte jeg å vise ham en fødselsvideo i går som jeg fant, men da fikk han helt noia og sa "vil du ikke at jeg skal bli med inn på føden eller?!?!" He he...stakkars mann, litt nervøs han;)

 

Str. 56 må da holde uansett...ehm, ja vi sier det bare sånn rett og slett;)

Skrevet

Fikk jeg lyst på pannekaker..he he;)

Skrevet

Good morning damer!!! Jeg er også her enda, 10 dager over termin og temmelig klar for å få den ungen ut. Ingen store varsler i kroppen min heller, litt blodslim bare. Og det har jeg hatt siden torsdag.

Drømte i natt at når man først hadde gått over termindato med første barn så gikk man like mange dager over med neste. Så da skal jeg føde i morgen. Håper jeg er sanndrømt!!!!

Snuppa mi var 51 cm og 3700 11 dager over termin sist. Så 56 var litt stort en stund men varte nok like lenge som for en gjennomsnittsbaby.

 

Må bare si at jeg stiller meg tvilende til de fleste kjerringråd etter disse to siste ukne med uttesting. Forrige uke prøvde jeg meg på kanel på rømmegrøten to dager på rad og bringebærbladte (som jeg har drevet med og driver med enda) + sex. Dene uken har jeg drevet med bryststimulering etter råd fra jordmor, sex 4 dager denne uken, biff i går og trappegåing så jeg ble helt utslitt (i går det også). Men ingen lillebror enda.

 

i snakkes kanskje mer i løpet av dagen? Ha det fint så lenge :-)

Skrevet

Jepp, me too!! Men blir kringle her i stedet, får løpe ut på kjøkkenet - deigen har hevet én time nå :-)

Gjest julimamma
Skrevet

Heisann! Ja nå er jeg også på overtid, 1 dag. Men d blir vel ikke fødsel med d første føler jeg på meg. Skal vel få pines litt! D tærer på dette, siper støtt og stadig -folk maser og d blir ikke likere for hver dag som går liksom...Har fått 3 dager etter termin og 2 dager før, de andre gangene, så man blir liksom innstilt på å få rundt termin neste gang også. Huff, jeg bare håper:) Lykke til til dere andre!

Skrevet

Ja i dag er jeg 1 dag over termin, så fra i dag av er jeg jo på overtid. Vet at førstegangsfødende ofte går over tida, men jeg hadde likevel håpet at han skulle komme før tida. Håper virkelig at han kommer snart! Er så utålmodig, og det er liksom ikke noen grunn tilå være i magen lenger nå. Han er jo ferdig! Kom ut til mamma da!!!

Skrevet

Kjerringråd er bare tull har jeg bestemt meg for...men det er kun fordi så og si alt jeg har prøvd har vist seg å bare gi meg ubehag...

 

Har testet: bringebærblad kapsler, lakrisrot te, biff, sex mange kvelder på rad, rømmegrøt med kanel, trappeløping, gått turer, bært tunge ting opp trappa, schweppes bitter lemon, masse fersk ananas, bryststimulering, stryke magen under kynnere...

 

Vi får holde hverandre oppdatert utover dagen/kvelden ja;)

 

Har forresten nettopp gått 20 minutters tur med det resultat at jeg fikk 2 lusne kynnere og sabla vondt nederst på venstre siden av ryggen med strålinger ned i rompa...AUUUUUU!

 

Vi snakkes;)

 

Skrevet

Her er jeg også, ingenting som skjer her. Har startet dagstelling som Kaktus, 8 dager igjen:) Heldigvis sover jeg godt om natten, men er like skuffet hver morgen.

 

 

Skrevet

Har syyyyyke magesmerter nå, men syns de er veldig konstante...har vondt hele tiden men innimellom gjør ekstra vondt, gir seg ikke selv om jeg sitter.

 

Er kun på høyreside av magen

 

Er dette rier????

Skrevet

Jeg er her fortsatt jeg og. Og blir her til jeg blir satt igang, tror ikke den lille har tenkt å komme ut av seg selv :(

10 dager over, hadde virkelig ikke trodd det skulle gå så lang tid. Men nå er jeg liksom så innstilt på at ingenting skjer før jeg blir satt i gang, så har liksom slått meg litt til ro med det. Og det er i grunn deilig, for ble så fryktelig sliten av å hele tiden tenke at det kunne skje når som helst... Så nå tenker jeg at jeg om en uke hvertfall er mamma!!! Jippi, gleder meg til det;)

Skrevet

Jeg aner ikke, Mammamilla, om det er rier... Som diskutert ganske langt oppe er det vanskelig for oss førstegnags å vite hva som er hva i kynne-rie verden. Jeg pleier si at det er som om noen skulle beskrive smaken av sjokoladekake til noen som aldri har smakt det før. Nå går vi rundt og smaker på fløtekaker, marsipankaker, kransekaker og pannekaker (ja, det fristet meg og), og hver gang lurer vi; er dette den store sjokoladekaken som alle snakker om? Fryktelig slitsomt!

 

Jeg er -3 til UL, og 0 til mens, så jeg har ikke billett til førsterad i venteverden enda, men synes jeg har mistet håpet nok nå... Tror jeg skal telle ned, jeg og. 13 dager igjen :-)

Skrevet

11 dager over, skal på overtidsvurdering i morgen. Min første kom 6 dager etter termin veide 4350g og var 52 cm lang. 56 passet fint.

 

Gleder meg til han kommer nå:)

Skrevet

å, nei! Nå gikk det nettopp opp for meg! Alle mine venner som har barn har fått før termin! (ok, jeg er ung, og har ikke SÅ mange venner med barn, men likevel!) Har mest lyst til å grave meg ned...

Skrevet

Jeg skal føde i Bærum og lurer fælt på om jeg blir satt igang på tordag eller ikke. Nå er jeg så spent på å se den lille krabaten at jeg håper de synes at det er på tide at han skal ut om jeg ikke har født innen torsdag kl 9.30. Har hørt at de ikke nødvendigvis setter i gang med en gang. Noen som vet noe om dette?

 

Mitt humør har stort sett vært ganske bra i ventetiden, men i dag er jeg litt tung til sinns. Kroppen er litt vond med bekkenløsning og veldig hovne ben på kvelden. Så i dag har jeg hatt litt sånn ´jeg vil bare ligge her til det starter´-humør. Godt å lese litt om deres tanker, for da vet jeg at det ikke bare meg som har det litt trått.

 

Nå lager datteren min på 2 og samboeren min pannekaker og ertesuppe til oss, og det er heldigvis en koselig forestilling. Og snart et godt måltid. Må glede meg litt over sånne hverdagsting mens jeg enda har tid :-)

Skrevet

Hej!

Jag är 4 dagar på övertid idag. Fick lite rosafärgad flytning igår och idag kom det en massa blodblandat slem, så jag tror att det var slemproppen som lossnade. Men inga värkar ännu...

Skrevet

Da her vi startet å ta tiden på rier her i huset:) De varer ca.1 min og kommer med 5-7 min mellom. Lurer på om vi skal ringe føden snart, får vente å se. Men det er vondt:)! Ønsker mer vondt! Slimproppen gikk på onsdag hos meg.

Skrevet

Førstegangs fødende her.. Er ikke overtids dame, men er nesten 100% sikker på at jeg blir å gå overtid..har det så på følelsen.. selvom jeg enda har 11 dager igjen til terminen:)

Skrevet

Lille Trille og MammaMilla! Noe nytt?

Skrevet

Her skjer det ingenting...dessverre! Er så umoden som man får blitt, så nå har jeg trøkt i meg en hel grandiosa (den lille da) og syns så fryyyyyktelig synd på meg selv...

 

Hvordan går det med deg?

 

Så du skrev noe om igangsetting over her, jeg vet at de på AHUS i hvertfall setter deg i gang etter 14 dager..hvis det var det du spurte om da..er litt i ørska...ammetåke på forskudd kanskje?!

Skrevet

Humøret var labert tidligere i dag, men bedre nå. Kjenner etter tegn men det er ikke noe som gjør vondt nok. Har en del kynnere som jeg kjenner skikkelig, men det har jeg hatt periodevis i to uker.

 

He he....da har du litt mat i magen til å sove på. Fyller tida med litt ekstra spising jeg også mange dager. Granidosa er jo ganske godt innimellom da!

 

Nå er det snart i seng med meg. Krysser fingrene for en kort natt i senga og en natt på føden.

Skrevet

Jeg krysser fingrene for oss alle og satser på en voldsom fødeboom i natt.. hehe. Her har jeg plutselig fått voldsomt mange kynnere i kveld, uten at jeg tør å håpe DET er tegn på noe som helst.. men synes de kommer ofte nå, hvert 5. minutt ca strammer det seg noe helt sinnsykt i magen, men er ikke vondt, bare ubehagelig! Hm. Blir ikke klok på kroppen min jeg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...