Gjest Skrevet 24. juni 2007 #1 Skrevet 24. juni 2007 Samboer og jeg skal flytte fra hverandre. Har en jente på 3 år fra før...Gravid igjen nå..Han skal ha de annenhver helg Får jeg støtte til husleie Vet at jeg får dobbel barnetrygd per barn, dvs ca 4000 Har jeg krav på noe annet Jeg har full heltidstilling
Gjest Skrevet 24. juni 2007 #2 Skrevet 24. juni 2007 må bare si at jeg liker nicket ditt...har vært der flere ganger...deilige aruba...
~Fanta~ Skrevet 24. juni 2007 #3 Skrevet 24. juni 2007 Du får vel ikke dobbel barnetrygd pr barn..? Får du ikke for et barn ekstra da?! Når du har to barn, får du barnetrygd for tre....?
Gjest Skrevet 24. juni 2007 #4 Skrevet 24. juni 2007 OK da har jeg misforstått...Får for 3 barn da..Men hva får jeg av pappaen..Han tjenr ca 12.000 i mnd
~Fanta~ Skrevet 24. juni 2007 #5 Skrevet 24. juni 2007 Hvis du går inn på nav.no, finner du en kalkulator hvor du kan regne ut hva far skal betale i bidrag. Nav kan også ordne dette for dere, men like greit å ordne opp selv. Ellers er det overgangstønad og barnetilsyn du kan få.
Gjest Skrevet 24. juni 2007 #6 Skrevet 24. juni 2007 Finner ikke..Orker ikke å sitte å bla side etter side nå..Er helt knust..Håpet noen her inne visste det..må prøve å ta meg sammen for barnas skyld
~Fanta~ Skrevet 24. juni 2007 #7 Skrevet 24. juni 2007 Det skjønner jeg:o( Men kanskje du kan legge inn innlegget ditt på "Aleneforeldre" debatten? Der er det sikkert flere som kan svare deg?!? Sender deg en klem i en fryktelig tung og vanskelig tid! Ta godt vare på deg selv, og barna dine!
~Fanta~ Skrevet 24. juni 2007 #8 Skrevet 24. juni 2007 http://tjenester.nav.no/bidragsveileder/servlet/dispatcher/inputunderhold Her er kalkulatoren.....!
pøber´n & je Skrevet 24. juni 2007 #9 Skrevet 24. juni 2007 Du får ikke den ekstra barnetrygden før dere har vært på megling og kan legge fram meglingsattest. Ellers så får du bidrag (kommer an på hva dere begge tjener) Kan få bostøtte, om du tjener under 150 000 i året. Overgangsstønad eller redusert overgangsstønad i 3 år. Barnetilsyn, det er 64% av regningen. Men den får du bare om du jobber, er student eller arb.ledig.
Solitude Skrevet 24. juni 2007 #10 Skrevet 24. juni 2007 Du får barnetrygd for 1 barn ekstra. Dvs. barnetrygd for 3 barn Du kan søke om barnetilsynstøtte hvis jenta di går i barnehage/dagmamma, da blir 64% dekket av dokumenterte utgifter. Her er linken slik at du kan regne ut bidrag, vet ikke hvordan man regner ut når det er for 2 barn. Men her har du ihvertfall pekepinn for hvor mye du bør ha for 3 åringen: http://tjenester.nav.no/bidragsveileder/servlet/dispatcher/ Bidraget blir regnet ut ifra inntekten til dere begge, og antall samværsnetter osv. Tviler på at du kommer til å ha rett på bostøtte siden du jobber fulltid, men går jo an å sjekke det også. Overgangsstønad kan du også søke om, den blir noe redusert siden du jobber. Den kan du ha i inntil 3 år. Her er en nyttig side: http://www.nav.no/page?id=267 Men ellers så vil jeg anbefale deg å ta kontakt med ditt lokale nav, noen plasser så går det an å bestille time der du kan få hjelp til å finne ut nøyaktig hvor mye du kommer til å ha krav på. Og hjelp til å fylle ut søknadene. Ellers så vil jeg gjerne gi deg en STOR *KLEM* og si at selvom ting virker mørkt nå, så er det alltid et lys i enden av tunnellen.
Fisk med CV Skrevet 24. juni 2007 #11 Skrevet 24. juni 2007 Du får nok ikke noen støtte til husleie(bostøtte) siden du har en heltidsstilling. Dersom du tjener under 300.000 ca vil du få redusert overgangsstønad i 3 år. Den reguleres i forhold til inntekt. Full overgangsstønad er på rundt 10.000 i måneden, så reduseres den med 40 øre pr krone du tjener over 1/2 G. Dersom du vil ha hjelp til utregning og ikke vil legge det ut her kan du sende meg en PM. Bidragsberegneren kan ikke brukes for å beregne bidrag til to barn desverre. Vil anbefale dere å inngå en privat avtale, for så å la NAV stå for innkrevingen. Da slipper dere unna en haug med gebyrer samtidig som pappaen MÅ betale. Du får som nevnt ovenfor barnetrygd for et barn ekstra. Du kan også få stønad til barnetilsyn
--arkin-- Skrevet 24. juni 2007 #12 Skrevet 24. juni 2007 kanskje du skal slette den gamle profilen din mamma25
~Fanta~ Skrevet 24. juni 2007 #13 Skrevet 24. juni 2007 Det måtte jo komme.....! Hva er vitsen med det da Arkin? man MÅ ikke opplyse alt... De som ser det, de ser det!!
Solitude Skrevet 24. juni 2007 #14 Skrevet 24. juni 2007 Tja, bare sånn for å ha sagt det. Så har jeg sluppet unna endel store krangler om bidraget siden alt går igjennom Nav. Jeg nektet privat avtale.
Solitude Skrevet 24. juni 2007 #15 Skrevet 24. juni 2007 Godt du sa det fanta, Syns det er unødvendig å avsløre vedkommendes rette nick. Greit nok å fortelle at de må endre profilen, men kan godt la være å fortelle alle hva som står der. Er jo en grunn for at hun endret nick vel ? Kansje hun kjenner noen her inne og ikke har lyst til at de får vite alt ennå ?...
~Fanta~ Skrevet 24. juni 2007 #17 Skrevet 24. juni 2007 Selvfølgelig BeepBeep, det kommer nok helt ann på hvordan forholdet er mellom foreldrene.... Når det kommer til samarbeid! Men man kan kjøre ut et avtaleskjema på nav.no, hvor dere skriver opp hva han skal betale, og skriver under begge to. Dette er mer enn nok for nav, om noe skulle skje senere;o)) Går det bra med deg da?
Fisk med CV Skrevet 24. juni 2007 #19 Skrevet 24. juni 2007 Er vel ikke noe å krangle om så lenge man bruker bidragsveilederen, deres forslag til bidragsavtale og lar de stå for innkrevingen. Det blir jo det samme, bare at man slipper fastsettelsesgebyrer hver gang en endrer jobb el annet.
*mamma til prinsesse vil ikke* Skrevet 24. juni 2007 #20 Skrevet 24. juni 2007 Har ikke lest gjennom alle innleggene her. Men vil bare orientere om at bidragskalkulatoren på Nav sine sider er beregnet på 1 barn. Dersom dere har to, kan det være lurt å ringe Nav og be dem beregne bidraget. Dere kan likevel velge å ha privat avtale. (forskjell på å få dem til å beregnet og å be dem fastsette bidraget).
Solitude Skrevet 24. juni 2007 #21 Skrevet 24. juni 2007 Who cares om noen bytter nick for å ta opp spørsmål de vil ha litt mer privat ?
~Fanta~ Skrevet 24. juni 2007 #22 Skrevet 24. juni 2007 Jeg lurte på om alt går bra med deg ja BeepBeep...hehehe
Solitude Skrevet 24. juni 2007 #23 Skrevet 24. juni 2007 En skulle jo tro at da var det ikke noe å krangle om Men det er jo noen ganger slik at den som skal betale bidraget kansje ikke vil betale det som bidragsveilederen regner ut. Og insisterer å skulle betale 2000 kr. mindre ... Da er det like greit å la alt gå igennom Nav
Solitude Skrevet 24. juni 2007 #24 Skrevet 24. juni 2007 Hehe, ikke mye våken i dag nei Tja, bra og bra... I'm hanging in there Jobber med å få det MYE bedre...
Fisk med CV Skrevet 24. juni 2007 #25 Skrevet 24. juni 2007 hehe, er jo bare han som taper på det. I slike tilfeller må man jo bare ta det gjennom nav.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå