Gå til innhold

Trubbel (nicket) og andre med barn som er "sære" i matveien..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor gammel er datteren din??

Leser i et annet innlegg her at hun er like sær som lillegutt her..

Han er ikke videre begeistret for slik mat normale unger spiser..

Men det du nevner, som oliven, sylteagurk, brokkoli (alle slags grønnsaker egentlig), sopp, paprika og all slags fisk spiser han.

En stund hadde han helt dilla på ansjos, sardiner, og sursild (spiste det med gaffel rett fra boksen). Var helt tilfeldig at han fikk smake det. Han fikk smake sursild i jula også fik vi en "reklameboks" med sardiner i posten og da var sirkuset i gang..

Han spiser gjerne sterk sennep og vil gjerne ha urtesalt på maten.

Han spiser også all slags snodig frukt..

Noen fler som har det slik?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Han er forresten 2,5 nå, men har vært slik så lenge jeg kan huske.

Skrevet

3-åringen min har sine nykker, men kanskje ikke så veldig rar. Hun elsker fetaost. Hvitløksbrød er nammis. Elsker taco. Spiser gjerne moussaka. Rømmegrøt og spekemat er nammis, særlig reinsdyrpølse og slikt no. Når det gjelder pålegg er favorittene for tida rare kombinasjoner som leverpostei+hvitost, jordbærsyltetøy+morrpølse, prim+salami.

Skrevet

Hun nekter forøvrig å drikke brus, det er ekkelt, og kan stå og mase høl i huet på meg på butikken for hun vil ha EPLE...

Skrevet

hehe.. småen her også liker IKKE brus.. om han får det i glasset og ikke oppdager at det er det det er glemmer han alle manerer og spytter det rett ut der han sitter eller står.

Han er heller ikke noe glad i klissete søtsaker.. han kan smake litt men spiser det ikke.

Han liker heller ikke tomat, men det går litt mer på assosiasjon tror jeg da han bet seg skikkelig en gang han spiste det og det svei jo så klart. (han sier bare at han ikke liker det fordi det er sterkt og surt, men han liker jo andre sure og sterke ting, hehe).

Skrevet

Barnet mitt spiser KUN følgende (og jeg mener KUN det)

*brød uten pålegg (ikke noe ost, skinke, nuggatti....niks!)

*grøt

*yogurt (jordbær)

*bananer

*melk (ikke noe brus, jus..)

(nei, og spiser heller ikke sjokolade, godterie, kake, kjeks, ...)

h*n er fire år!!

Skrevet

Hei. :)

Hadde visst logget av i går, jeg.

Datteren min er 6,5 år. Men hun har aldri likt pizza, taco osv.

Det er først i år hun har begynt å like risengrynsgrøt, hun synes det var skikkelig fælt tidligere.

Hun spiser også alle typer frukt og grønt, bortsett fra tomater. Tror hun egentlig bare har fått det for seg at hun ikke liker det. Hehe. Men det er greit nok, hun spiser jo så variert ellers.

Dina liker også ansjos og sardiner. De er jo så små og søte de filetene..

Merkelig unge, altså. :)

Skrevet

Oi.. hehe.. ikke så lett å praktisere "variert" kost hos dere da..

Tror jeg hadde blitt smågal.

Skrevet

hehe..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...