Gjest Skrevet 23. juni 2007 #1 Skrevet 23. juni 2007 Bare lurer litt.. Vet jo at gravide ikke skal kjøre karuseller. Men gjelder det fra man er gravid? IKM 3. juli og skal muligens til Liseberg neste helg. Og jeg har så utrooolig lyst å kjøre alt som er! Da blir jeg som et barn igjen! Jeg kan jo ta en test før jeg drar. Og blir jo veldig glad hvis den er positiv... Men da er lissom helga litt ødelagt.. Og vi skal dit med en del mennesker som jeg ikke vil skal vite det hvis jeg er gravid allerede... Det er jo litt slemt og å ikke teste bare for å ha litt gøy... So noen som vet om det er trygt å være evt sååå lite gravid og kjøre karusell?
søljenes Skrevet 23. juni 2007 #2 Skrevet 23. juni 2007 Jeg aner egentlig ikke noe om dette, men har alltid innbilt meg at det er de som er kommet et lite stykke på vei som ikke bør kjøre karuseller? Det kan da umulig ha noe å si når en er så kort på vei vil jeg tro. Men kanskje noen vet bedre enn meg?
Gjest Skrevet 23. juni 2007 #3 Skrevet 23. juni 2007 he he jeg og tror egentlig det skjønner du... Det er jo lissom bare en bittebitteliten flekk inni der hvis jeg er gravid lissom... Jeg tar i mot alle svar med stor takk
Idun<3tosmå<3 Skrevet 24. juni 2007 #4 Skrevet 24. juni 2007 Jeg aner egentlig ikke, men kan liksom ikke tenke meg at det gjør noe.. Skulle jo tro at d var pga tyngdekraften og G-kreftene som vil få ekstra virkning på en stor mage som var årsaken?
torillep Skrevet 24. juni 2007 #5 Skrevet 24. juni 2007 æ råde dæ til å ikke ta nåkka karusælla!!! hvis du har løst å beholde den evt ongen din da.... i karusælla e det vanvittige krefta ute og går... trur sjøl at æ e gravid, og vi har akkurat hadd tivoli, countryfæstival, og masse festligheta hær som æ hadde planlagt i månedsvis... alt gikk æ da glipp av, iogme at æ tok mine forhondsregla ( har testa svakt positivt på 2 testa) .... så på tivolie sto æ og så på at alle de æ va me tok karusælla og koste sæ.... og på countryfæstivaln va æ nåkk sjåfør bægge dagan, og sankthansfeiringa blei bare me grillinga æ anbelfale dæ, om alt e planlakt, og du evt vil beholde, at du å tar dine forhåndsregla.. du får komme me en aldri så hvit løgn til vænnan dine.... det må nu være låv i første deln av svangerskape føræssn så sporte æ dæm som hadde tivolie om det va nån karusælla æ kunne ta mens æ va gravid, og da sa ho til mæ at alla karusællan dæm hadde va stærk, og at ho anbefalte mæ ikke det.. og æ måtte tænke godt igjennom det, og ho ville ikke tadd nån karusælla om ho va gravid ..... og da va tanken allerede slådd i fra mæ, så æ gikk rundt å prøvde å vinne bamsa, mens de andre satt i karusællan å stor koste sæ men æ kan låve dæ det va værd det... man kan ha det mye arti uten og ta karusælla .... !! kan ikke si at æ angre på nåkka, æ har fådd me mæ alt som skjedde, men bare ikke på den måtn æ hadde planlagt men æ slapp også å våkne til fyllsjuka og hodepine... lykke til !!
*Lissi* Skrevet 24. juni 2007 #6 Skrevet 24. juni 2007 Jeg tok karusell før jeg viste jeg var gravid. Gikk helt fint det. Vart kjempe kvalm da....noe jeg ikke pleier å bli. Men, svangerskapet gikk fint, og jeg fikk en skjønn gutt. Først senere jeg har hørt at man ikke bør ta karuseller...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå