Gå til innhold

Vaske dyne før bruk?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Eller bare vaske sengetøyet? Var på vei til å vaske det, men ble plutselig usikker. (skal liksom gjøre det helt riktig... he he)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har det som regel at jeg vasker alt som kan vaskes. Det omfatter også dyner. Tok det på et lett program uten mye vaskemiddel.

Skrevet

Jeg tenkte også på dette en dag. Vasker jo alt det andre, men tror ikke jeg kommer til å vaske dyna.

Skrevet

Jeg ser ingen grunn til å vaske ei dyne jeg. Holder å vaske trekkene synes jeg. Men det er meg.. vet de fleste gjør det da ;-)

Skrevet

Jeg vasker ikke dyna... Skal jo ha rent trekk på utsiden

Skrevet

Har en ny dyne, og en arvet. Har vasket den nye, ikke den gamle (fikk dem ved forskjellige tidspunkter). I ettertid vurderer jeg å vaske den gamle, på grunn av fare for at forrige bruker (som ikke er en del av familien) kan ha fått gulp eller noe på den, uten at den er blitt vasket. Med madrasser anbefales det ikke å bruke igjen, spesielt utenfor familien, nettop på grunn av dette, siden det visstnok kan føre til infeksjoner og evt. krybbedød. Men en dyne kan jo vaskes, så jeg tror jeg skal gjøre det. Den nye dynen vasket jeg nok mest for hobby (antakeligvis helt unødvendig ;-) Det er så gøy å forberede, synes jeg :-)

Skrevet

jeg vasker ikke dyna, hengt den på lufting lenge nå. og rent trekk på dyna blir det jo.

Skrevet

Jeg skal vaske dynen før bruk. Liker at allt er rent ;o)

Skrevet

Jeg hadde uansett (HVERTFALL) vasket den gamle dyna.. Siden den er brukt..

Nye dyner hadde jeg også vasket, av samme grunn som dynetrekk.. Kjemikalier og stoffer som kan ligge i dyna.

Skrevet

Har vasket dynen til sengen og til vognen.

En var ny og en var arvet...

Skrevet

Vasker alt av trekk og henger selve dyna/puta ut til god lufting.

Det samme har alle mine venninner/søster/bekjente gjort.

Skrevet

Jeg har kjøpt nye dundyner både til vugge og sprinkelseng og ser ingen grunn til å vaske de.

Hadde jeg hatt en brukt dyne ville jeg luftet den godt og i verste fall lagt den i fryseren en stund eller renset den om den var møkkete. Men synes ikke man skal bli helt hysterisk heller. Babyer skal få litt bakterier å bryne seg på også skal immunforvaret bli sterkt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...