Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dere som gikk på overtid; hvor stor var babyene deres? Jeg gikk 9 dager over tiden nå sist(gutt), mens første gang (jente) fødte jeg 5 dager før termin. Gutten var 4110g og jente 3420g. Mye som kan ha betydning for hvor store de er, men lurer på om alle som går på overtid får "store" babyer?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min var over 4 kg dagen før termin... Hun var også lang da.

Skrevet

Min var også over 4 kg 3 dager over....

Skrevet

Jeg gikk 9 dager over tiden og fødte en velskapt gutt på 3900g og 53 cm. Syntes ikke han var altfor stor - til å være gutt da.

Skrevet

jeg gikk 9 dager overtid og snuppa veide 2965 og var 50 lang og 34 i H.O

Skrevet

Jeg gikk 8 dager over og han var 51cm. og 3410 gram. Ikke spesielt stor mao.

Skrevet

førstemann (jente)10 dager over termin, hun veide 3840g og 50 lang

andremann (gutt) 8 dager over terminen, han veide 4030 g og 53 lang.

Skrevet

Jeg fødte en gutt 16 dager over termin! Han var 4100 og 53 lang.

Skrevet

jeg fikk gutt 17 dager på overtid, veide 4065, var 53 cm lang og hodet var 38 cm. har lest at de legger mye på seg de siste ukene, men noen ganger er terminenfeil og... men jeg fikk beskjed om at det var ikke tvil om at han hadde gått lenge på overtid, var veldig tørr!

Skrevet

13 dager over og veide 2500g. De skal visst ikke vokse så mye når en går over termin sier de!!!!

Skrevet

Jeg gikk 14 dager over termin og fikk en lettvekter, men han var lang. han veide 3300 og var 52 cm lang.

Skrevet

13 dager over og han veide 3990 og var 52 lang

Skrevet

Mi kom 13 dager over termin, og jordmor sa at hun hadde fått ekstra 500 gram pga dette. Det er visst vanlig å legge på seg 250 gram for hver uke.

Jenta var 4650g og 51 cm

Skrevet

Førstemann (gutt) kom 2,5 uker før termin og var 3700 g. Andremann (jente)kom 11 dager over termin og var 3900 g. Hun lå faktisk en hel måned lenger inni magen enn storebror men var bare 200 g tyngre... Begge var 50 cm og 35 rundt hodet.

Skrevet

Jeg gikk en uke over tiden,jenta veide 3550 gr. Svigerinna mi gikk 5 dager over tiden,og jenta veide 2600 gr.

Skrevet

Nr 1: Jente 8 dager over termin, 4830g og 54 cm

Nr 2: Jente på termin, 4310g og 52 cm.

Skrevet

Hun kom 5 dager etter ul-termin (mer iflg egen termin) og var 4238 g og 53 cm. Ble estimert til å være 3800, syntes det var stort nok jeg:-/

Skrevet

Gikk 9 dager over termin og gutten min var 5 kg og 55 cm. Stor og god=)

Skrevet

jeg gikk 16 dager over og gutten var 3660 og 48 cm, saa stor var han jo ikke. fikk ogsaa beskjed om at han hadde ligget der inne leeenge, lange negler, laaangt haar og toerr hud. :)

Skrevet

jeg gikk 1 uke over tiden. Gutten var bare 2800g, 49cm lang. Liten med andre ord. Men morkaken var helt fin, så vet ikke hvordfor han skulle være så liten. Tok det fort igjen da. :) 300-350g pr uke første mnd. Og han har fortsatt med rundt 200g pr uke.

Skrevet

Jeg gikk 6 dager over tiden og gutten min var 3860gr og 50cm

Skrevet

Min ble født tre uker før termin og veide 3220g. 49cm lang.

Skrevet

15 dager over, 4745g, 54cm og 39cm i hodeomkrets.

Morkaken skal fungere dårligere mot slutten, men det hadde den ikke gjort hos meg. Derfor fortsatte han bare å legge på seg.

Skrevet

Jeg fikk 13 dager på overtid! Gutt på 53 cm, 4630 gram og 35 cm rundt hodet....Altså en stor gutt!:) Men de sier vel at de ikke skal legge på seg på overtid...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...