Gå til innhold

Noen som har erfaring med kobberspiral?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har hatt hormonspiral, og det var ingen ting for meg. Hadde blødninger nesten hele tiden, så var helt håpløst. Men jeg liker tanken på å sette inn prevensjon som kan vare i 5 år.

Har fått time hos lege for å sette inn kobberspiral, men hun kunne ikke svare på om den var bedre for meg. Hun sa at jeg bare må prøve og feile frem til jeg finner det jeg liker. Jeg er så surrete for tiden, så tør ikke begynne med piller. Kommer sikkert til å glemme å ta de hele tiden.

Vurderer å sterilisere meg, men synes det er et ganske drastisk skritt å ta. Samboeren min nekter, så hvis det er en av oss som skal gjøre det må det bli meg. Jeg har sagt jeg kan gjøre det når vi er gift, men han vil ikke gifte seg, så da nekter jeg.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har det selv, liker det bra.

Mye blødning i begynnelsen (første 3mnd), og xl-mens, men ingen hormoner, hurra.

Skrevet

Hvor lenge har du mensen da?

Legen min sa man kan få kraftigere mens med kobberspiral.

Hun sa også at jeg ikke kommer til å blø med hormonspiral, men da hadde jeg flere dager med blødninger enn uten.

Skrevet

Jeg fikk ikke kraftigere mens. Ikke det jeg kan huske hvertfall.... jeg blør som regel et par-tre dager..

Skrevet

Jeg har kobber spiral, og har fått kraftigere mens av den.

Men hva med å prøve p stav da, hvis ikke spiral fungerer på deg.

det er bare en litrn stav som sette under huden og skiller ut samme mengde hormoner som minipiller gjør.

Denne trengs ikke skiftes ut før etter 3 år.

Skrevet

den har jeg egentlig ikke hørt noe særlig om. Skal prøve å søke litt på nettet. Kanskje det er bedre for meg.

Takk for tipset

Skrevet

Hei ser at du fikk et forslag ang p-staven. Jeg vil ikke anbefale denne hvis du ikke tåler hormonspiralen. Desse har samme hormoninnhold hvis ikke jeg har forstått det helt feil. Jeg brukte p-staven i ca 6mnd og tålte den ikke. Fikk også blødninger hele tiden. Virket helt fantastisk i 3 mnd og så begynte problemene med blødning og store kviser på hals og ansikt. Ble plaget av tørrhet i skjeden og nesten ikke lyst på sex i det hele tatt. Ikke bare det men når jeg skulle fjerne den så fant legen den ikke igjen slik at jeg måtte på sykehuset for å få den fjernet. Var så vidt de fant den med ultralyd. Den hadde vandret i armen.

Når jeg nå skulle ha ny prevensjon etter fødsel så diskuterte jeg hormonspiral med legen og han mente at det var stor sansynlighet for at jeg kunne komme til å reagere på hormonene på denne også. Jeg turte ikke å prøve, for jeg syns det koster litt formye til at jeg kanskje måtte fjerne den etter kort tid.

Dette er min erfaring med p-staven og jeg har hørt mange som også har hatt problemer med den.

Har dessverre ingen erfaring med kobberspiral som du egentlig spør om :-)

Gjest irismor
Skrevet

Jeg har kobberspiral og er veldig fornøyd med den. Hadde kraftig mens før jeg satte den inn. Nå blør jeg også mye, men har ingen mens-smerter. Syklusen jeg har er nok litt spesiell, men ganske grei for meg =)

3 dager mens, 4 uker opphold, 3 dager mens, 8 uker opphold. Så tilbake til start igjen.

Anbefaler kobberspiral.

Skrevet

Har bare hatt bra erfaringer med kobberspiral. Noe mer blødninger, men hadde mindre menssmerter.

Skrevet

Jeg er ikke så fornøyd med den. Jeg har plutselig fått veldig vondt i magen ifm PMS, mye sterkere blødninger og veldig uregelmessig blødninger. Jeg skal ta ut min. Jeg har hatt min i over 1 år og det har ikke blitt noe bedre.

Mener ikke å skremme deg med dette. Men tror at folk reagerer forskjellig på samme ting. Det som passer for deg, trenger ikke å passe for meg osv. Du må nok bare teste å se.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...