Gå til innhold

UVI og tre dager igjen....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en miistanke om at jeg har pådratt meg UVI....Har hatt det ca tusen ganger, men nå passer det veldiig dårlig. Har tre dager igjen til termin. Er det farlig for babyen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, tror da ikke det...hadde det selv 1 uke før termin...legen sa ikke noe om noe slikt.

Men er du bekymret så søk litt på nettet om UVI eller evt. ring føden og hør med de der;)

Skrevet

Takk for svar. :o)

Om det ikke skader babyen er det bra. Har jo hatt dette tusen ganger før, så tenker ikke så mye på det. Noe som jeg kom på nå var at da jeg fikk det i 6.måned fikk jeg kjeft av legen fordi jeg ikke kom med en gang jeg kjente symtomene , for det kunne sette i gang fødselen.... Kanskje ikke så dumt akkurat nå da :o) he, he ( Håpe,håpe...)

Skrevet

Det har jeg ikke hørt noe om, eneste legen min sa til meg var at dersom man ikke fikk behandling relativt raskt så kunne det medføre stort ubehag for deg..altså utvikle seg til nyrebekkenbetennelse eller det som verre er.

Hva har du av symptomer forresten? Jeg har hatt UVI 2 ganger de siste 3 mnd, men ikke kjent noe til det i det hele tatt.

Skrevet

Jeg kjente bare at det svidde litt da jeg tisset. Selvom jeg må tisse mange ganger om dagen nå, var det liksom sånn " press" på blæren som jeg pleier å ha v UVI. Det er nok lurt å levere urinprøve på mandag om jeg ikke har født innen da. Vil nødig pådra meg nyrebekkenproblemer.... Går det fortere til den tilstanden når man er gravid?

Skrevet

Nja, han sa vel ikke det..men det han sa var at det var vanlig at man ikke kjente noe til UVI`en slik en vanligvis ville ha gjort hvis man ikke var gravid, så da kan man jo gå lenger med infeksjonen og på den måten pådra seg verre ting. Nå er jo vi ganske så ofte hos lege eller JM med urinprøve på slutten av sv.skapet da, så vil ikke tro at vi har større risiko nå.

Når har du neste lege/Jm time da?

Skrevet

Kan en rinveisinnfeksjon skade barnet?

Skrevet

Tror som sagt lenger oppe her, at det er mest oss selv vi skader dersom vi ikke får behandling for UVI.

Skrevet

Skal ikke dit før på torsdag. Var hos jordmor på mandag....Kan jo bare poppe innom legekontoret med en prøve på mandag, så er det ute av verden... Så lenge babyen ikke skades, klarer jeg jo å holde ut til da. Skal ta meg noen gode store glass med appelsinjuice også...pleier å hjelpe....

Skrevet

Ja gjør det;)

Kos deg med juicen din da...

Og lykke til videre!!!

Skrevet

Takk for det. Lykke til til deg også! :o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...