Gå til innhold

Når sier de "mamma" og "pappa" egentlig?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Minimais har begynt å bable skikkelig nå, det er mye "babababababba-bobobobababaubbu" osv. Kom til å tenke på det idag - at jeg husker overhodet ikke når eldstejenta begynte å si enkle ord som mamma, pappa, ja og nei... når begynte deres å snakke? Eller er de over året når det kommer sånt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

lurer jeg også på! tror mange sier det før de er ett år ja :)

Skrevet

Hannah sa ma`ma da hun var 2,5 mnd - men dette vbar nok bare "flaks";) Nå er hun 6 mnd og sier mye mamm og mama..men om hun bevisst vet at jeg heter det tviler jeg heller på.. lurer også på dette..;)

Skrevet

Datteren min begynte å si mamma da hun var 7 mnd, og pappa rundt 10 mnd.

Skrevet

Det er IKKE bevisst da de er 6 mnd. Dette er en lyd som alle babyer lager over hele verden. Ma-ma og ba-ba....

Skrevet

Jepp - det var derfor jeg spurte når de faktisk begynner å si det. Da burde jeg vel ha presisert "si det bevisst".

Skrevet

sier hun det ikke bevisst enda? hmm... så rart.

vi øver på fargene, vi

Skrevet

DET er nok litt passé her... vi har gått over til gangetabellen.

Skrevet

gangetabellen før mamma? jaja, da er du vel ikke så likt da bare...

neida, men jeg har trodd det er litt sånn rundt 8 mndr eller noe? 8-10? at de begynner bevisst?

Skrevet

Embla er nå 9 mnd og de to siste ukene har språket tatt helt av, så når hun var 8,5 mnd gikk det i blablamamababa osv, nå sier hun mamma, pappa, natta, oi, tante og øver iherdig på bil og ball;)

Skrevet

sånn særiøst så tror jeg de begynner å si slike ting bevist fra 10-12 mnd alderen... Men selvfølgelig finnes unntak ser jeg... hehe

Skrevet

Mi si er snart 10 mnd og sier mamma og pappa- men om det er til oss foreldre eller til en stol eller til en leke er heller tilfeldig:) Men hun sier vovvov til alle bamsene sine (de fleste er hundebamser-så vi har sagt mye vovvov:))

Men de siste dagene har hun begynte å peke og si "de"- så tror kanskje det er ett slags ord:)

Det varierer sikkert fra barn til barn om de sier det før året eller etter:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...