Gå til innhold

Trenger innspill fra dere på dette...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi skal flytte til et 3 etg hus og lurer på om det er ok å plassere eldstejenta i u-etg mens mamma/pappa og to mindre søsken sover i 2 etg, altså langt fra... Huff, vil ikke at hun skal føle seg "skviset" ut! Nok omveltning for en 6 åring med flytting i seg selv... Hun får da dobbelt så stort rom som oss andre, hvis det hjelper?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan du ikke spørre henne selv, da? Kanskje hun gjerne vil sove i en egen etasje?

Skrevet

Jeg ville ikke hatt noen av mine unger så langt vekke fra meg om natta. Ikke så små unger. Hvis de var 12 kanskje ;-) Eller 16 ;-)

He, he..

Bare tenker på brann og slike ting...

Kanskje jeg er hysterisk hønemor? He, he..

Skrevet

Jo :) Det er akkurat det vi har tenkt å gjøre. Har planlagt å ta henne med til huset, vise rommet osv.

Veldig praktisk for oss om hun faktisk VIL sove i en annen etg som du skriver "kakao"...

Skrevet

Når vi flyttet hit så var min elste jenta 6 år, hun fik soverom i 1.etasjen og vi andre er oppe. Hun storkoser seg, er glad for å kunne få litt fred fra sine småsøsken når hun har besøk av venner :)

Vi har vært veldig nøye med brannøvelser, og vist henne flere ganger hvordan hun får vinduet sitt helt opp slik at hun kan gå rett ut i tilfelle av brann.

Ville diskutert dette med henne, og kan jo nevne fordelene og så høre hva hun syns. Kan godt være at hun kommer til å like tanken på å være litt i fred ;)

Skrevet

Ja, brann er jo en annen ting da... Hm

Men, u-etg er på bakkeplan og lettest å komme ut fra med både store vinduer på soverommet pluss varanda utenfor.

Fint at det gikk så bra med deres 6 åring :)

Skrevet

Hun er snart 9 år nå :) Og ser ennå fordelene med at småsøsken har sine soverom i en annen etasje. Så når de har besøk av sine venner så får storesøster allikavel være i fred med sitt besøk :)

Skrevet

Da ville jeg installert sånn universal brannvarsler system. For det er påvist at barn ikke våkner av røykvarslere. De sover rett gjennom. (noe vi har prøvd med våre, og ingen av de våknet). Så hvis den røykvarsleren skulle gå i underetg. og dere ligger helt oppe så kan det jo hende dere ikke hører den heller. (og da hjelper det lite at hun ligger på bakkeplan.)

Sorry, det er ikke ment for å skremme. Men jeg syns jeg støtt leser om branner her i landet, og er blitt mer og mer obs på dette!

Er bare ment som et tips :-)

Skrevet

Mener du seriekoblet system "kaffekjerringa"? Må det ikke gå ledninger i veggene for dette, eller er det mulig å få på i ettertid? Bra tips!

Skrevet

Jeg syns det er for langt unna resten av familien, og særlig med tanke på brann. Da vil røyk og branngasser stige opp i andre etg. først, og dersom hun er alene i etasjen vil det være ganske umulig for henne å komme seg ut - og for dere andre å komme opp til henne.

Hadde satset på at alle sov nede - og så kunne hun ha rommet oppe til lek og besøk av venner.

Skrevet

Leste for fort - ser at det skal være omvendt... Da vil det kanskje ikke være så om å gjøre å ha alle på samme etasjeplan, dersom hun syns det er OK selv å sove nede c",)

Skrevet

Ja, det er seriekoblet system jeg mener. Aner ikke hvordan man installerer det, desverre. Men hør med de på butikken som selger det.

Skrevet

Når vi bruker brannstigen fra 2 etg og ned kommer vi akkurat rett utenfor soverommet hennes, så det passer i alle fall bra...

Utenom brann da jenter, det psykososiale aspektet ved det?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...