Gjest Skrevet 23. juni 2007 #1 Skrevet 23. juni 2007 heisann, vil takke deg for gode råd igår og har nå tatt en beslutning. det er sosionom jeg vil gå. så nå kaster jeg meg ut i vgs fag i ett år og satser på å forøhye med 10 poeng, men blir fornøyd med 6. for da skal jeg være garantert inn på det studiet jeg ønsker mest av alt. jeg har tenkt på det med all jobben og det ved siden av barnevern ped. og det vil ikke funke for meg og croft. og når sosionom er største ønske så er jeg nå glad for det valget jeg har tatt. og om jeg skulle komme inn i år allikavel, så er det jo et stort pluss! ha en strålende kveld!
Gjest -<<- Skrevet 23. juni 2007 #2 Skrevet 23. juni 2007 Så fint at du vet hva du vil, da. Jeg har tatt et par-fem ekstra videregåendefag i voksen alder, og ble nesten forskrekket over hvor lett det var å oppnå toppkarakterer. Antagelig har man blitt litt mer disiplinert enn i de vrange tenår. Håper du opplever den samme effekten. Et tips kan være å se på hvilke fag du har funnet lette tidligere, og så ta lignende fag. Om du f.eks er kjempegod i samfunnslære, vil det gjerne være naturlig å ta et par lignende fag (samfunnskunnskap A & B, nord-sørkunnskap osv. om fagene fremdeles heter det samme), selv om du ikke har dem fra før - det trekker jo uansett opp snittet om du får god karakter, og det finnes forbausende mange rare fag man kan ta som privatist som i hvert fall min vgs ikke hadde tilbud om. Lykke til.
Gjest Skrevet 23. juni 2007 #3 Skrevet 23. juni 2007 hehe.. ja fant ut at det var mye å velge i og har bestemt meg for å ta fag jeg ikke har hatt, de finner jeg faktisk mest interessant og.. sånn går det når man velger studieretning som 16 åring dessuten er de fagene jeg har dårlig karakter i umulig for meg å oppnå noe bedre i for jeg synes de er døden ) føler meg så letta nå som jeg er på rett vei igjen! klemmer deg litt jeg
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå