Murmeline Skrevet 23. juni 2007 #2 Skrevet 23. juni 2007 Har begge deler, og svært forskjellige bruksområder, så vanskelig å sammenligne. Jeg sier begge deler:) Brukte ringslyngen mest da hun var liten, og mei tai mest nå. Begge er enkle å bruke.
*orginalt* Skrevet 23. juni 2007 Forfatter #3 Skrevet 23. juni 2007 Takk for svar. Hvor lenge brukte du ringslyngen, før du gikk over til mei tai. Min er 3 mnd.
Anonym bruker Skrevet 23. juni 2007 #4 Skrevet 23. juni 2007 jeg har masse baretøy men jeg ble aldri venn med ringslynge. Jeg bærer i elastiske og vevde sjal, og mei tai. Synes elastisk sjal av tine Sino, Moby Wrap, Moby D, Gypsy mamma er veldig fine og behagelige for små bebyer. Du knytter en gang og tar bebyen ut og inn etter behov. Vevde krever litt trening. Mei tai brukte jeg fra gutten min var 3 uker, gikk fint i froskestilling først og beina ut etterhvert da han er veldig lang. WWW.lotusbarn.com har mange fine. Om du ønsker å bestiller derfra kan du få en rabatt kode av meg så får du 10 % rabatt på kjøp av bæretøy. Koden er BPED571
*orginalt* Skrevet 23. juni 2007 Forfatter #5 Skrevet 23. juni 2007 Så flott. Tusen takk. Da skal jeg titte litt og se om jeg finner noe jeg liker.
Murmeline Skrevet 23. juni 2007 #6 Skrevet 23. juni 2007 Jeg brukte den mest da hun var liten nok til liggende stilling (kolikk/søvnhjelp...). "Problemet" med ringslynge er at den er veldig enkel, nesten litt for enkel. Jeg synes dette går på bekostning av komfort. Men kan bruke den enda, feks hoftebæring eller sittende buddhastilling med ansiktet utover, men det funker ikke så godt for oss. Smaksak og avhengig av BÅDE mor og barn, så ikke så enkelt å vite før man prøver;) Jeg har sydd både ringslynge og to mei taier selv, så kostnaden er minimal! Bare et tips:) Men hvis du skal kjøpe, kan jeg anbefale Babyhawk, den er like enkel å bruke som babybjørn, bedre for ryggen, og kan brukes lengre.
Anonym bruker Skrevet 23. juni 2007 #7 Skrevet 23. juni 2007 de har flete typer mei taier, elastsike og vevde sjal. de har åsså ringslynger om du øsnker å kjøpe det.. =)
Maisie Skrevet 23. juni 2007 #8 Skrevet 23. juni 2007 Hvor lenge kan man bruke Gypsy mama? Hva er vektbegrensningen?
Anonym bruker Skrevet 23. juni 2007 #9 Skrevet 23. juni 2007 jenta mi er 12 kg (2,5år)og jeg bruker den fremdeles. Funker fint her.Jeg har den elastiske og er mer fornøyd med den enn med den vevde. Synes den er vanskelig å knytte og syger mye ( knuten løser seg opp). Sjekk på www.lotusbarn.com Den elsastiske heter Bali Baby Stretch fra Gypsy Mama
*orginalt* Skrevet 23. juni 2007 Forfatter #10 Skrevet 23. juni 2007 Var på nettsiden til lotus.. nå, men det var så få "utstilte". Vil gjerne se litt fargekombinasjoner osv. Var også inne på ei nettside som heter taitasi.com. Synes det var mange fine der. Hva synes dere som har litt peiling?
Mammas_2_solstråler <3 Skrevet 24. juni 2007 #11 Skrevet 24. juni 2007 taitasi er så å si umulig å få tak i mange venter lenge men med engang hun legger ut til salg så er de borte på en to tre Ønsker meg selv en taitasi men de er alltid utsolgt. sjekk disse sidene: www.dotedot.com (her kan du åsså bestille etter egen øsnker, spesialbestilling) www.vidunderbarn.com www.tettitett.com www.bittebror.com www.alveslottet.com Alle disse har bæretøy til salgs. Kan anbefale deg Babyhawk sin MT...kjempe god. Og så vente jeg på en dotedot spesiallaget for meg.
BBMogbolla Skrevet 24. juni 2007 #12 Skrevet 24. juni 2007 Hei! Jeg har bært barnet mitt fra fødselen av imasse forskjellig, sjal elastisk og vevd., slynge, osv. Nå bruker jeg stort sett bare Mei tai. Bebien er 10mnd og 12 kg. Jeg har prøvd mye forskjellige bæreseler og har selv begynt å sy. Kanskje du finner noe du liker på www.pasilurkenshop.com ? Har noen mei taier der til salgs. Disse er prøvd ut av mange andre bærere, og har god bærekomfort.. Noe som er viktig når du kjøper en Mei tai! Lykke til i jungelen!
turbomamma *fødte 21.mars* Skrevet 24. juni 2007 #13 Skrevet 24. juni 2007 Dersom du har mulighet kan du kanskje være med på et treff fra tettinntil.com. Der er det mange som har forskjellige ting slik at man kan få prøve hva man liker.
*orginalt* Skrevet 24. juni 2007 Forfatter #14 Skrevet 24. juni 2007 Oi, så flott med så mye hjelp. Dere er supre. Nå gleder jeg meg til å bestille. Får pløye markedet litt først. Tusen takk for kjempehjelp.
Anonym bruker Skrevet 25. juni 2007 #16 Skrevet 25. juni 2007 Nå har jeg bestilt en mai tai med seler istedet for knuter, jeg er jo så klønete og ungen så frytkelig utålmodig. Tusen takk til anonym for rabattkode. Ble fri frakt ++ av det:)
*orginalt* Skrevet 25. juni 2007 Forfatter #17 Skrevet 25. juni 2007 Et lite spm til. (Blir aldri ferdig :-)) Hvordan er det med Mei Tai'en og babyer som er veldig nyskjerrige? Siden babyen sitter med magen mot mammaen. Ser jo ikke stort.
*orginalt* Skrevet 25. juni 2007 Forfatter #18 Skrevet 25. juni 2007 Hurra!!!! Nå har jeg bestilt Mei tai. Gleder meg så til den kommer. Kjøpte på Dot e Dot.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå