Gå til innhold

Hvor mye koster egentlig et bryllup, hvis...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor mye må man ut med dere hvis man skal betale for i overkant av 100 gjester, full middag og drikke, levende musikk og dj og alt av pynt, blomster og div innbydelser og program osv

Dette er hvis alt skal settes bort, altså ingenting skal gjøres selv.

Jeg påstår nemlig ovenfor mannen min at det sikkert hadde kostet

200 000 kr, tenk bare en kjole koster jo 20 000, og åpen bar er jo heller ikke billig.

Hva tror dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nå er ikke jeg helt inne i priser, siden vi skal reise bort og gifte oss... men tror ikke du tar helt feil, nei. 100 gjester er jo mye, og man må beregne en del bare på maten... Mener ei venninne av meg sa man måtte beregne ca 500 kr per pers i mat. Så du har jo 50.000,- bare på det, da.. En kjole kan du jo få til veldig forskjellig pris, også avhengig av om du leier eller kjøper.

Åpen bar blir iallfall dyrt, særlig når dere da ikke skal gjøre alt selv. Regner da med at dere ikke drar på svenskehandel for spriten da...

Blomster og pynt er faktisk veldig dyrt det også. Og lokale koster noe, og servitører...

Nei, uten å ha noe peiling, vil jeg nok si meg enig med deg.

Skrevet

Tror du har rett i det...

Har ikke giftet meg selv, men hun jeg skal være forlover til sitter å regner på priser nå.

Bare toastmasteren koster 10.000, bryllupskake rundt 5.000, kjole 15.000, brudebukett 3.000, frisør 2.000...

Da er du allerede oppe i 25.000 og da er det MYE igjen. Lokale, mat, drikke, blomster, pynt, klær til brudgom, klær til brudepiker, fotograf osv...

Skrevet

trur nok det stemmer ganske bra. vårt ble rundt 100 000, vi hadde 42 til middag, 50 til kaffe, ingen blomster, kjole med tilbehør til under 100 000 osv. men alt var på resturant, med to bonger til hver (det ble nesten som åpen bar, så godt som ingen trengte mer. velkomstdrink, ubegrenset vin til maten, masse konjakk til kaffen osv).

må nok fort regne med 200 000

Skrevet

jeg tror at du tenker rett ang pris. vi hadde et lite bryllup med bare 17 gjester. men vi leide en restaurant og de lagde 6 retters middag, 3 kaker, og stod for all drikke + bordpynting. ellers kjøpte jeg kjole, han leide klær, blomster og frisør, samt at vi leide fotograf. det hele kom på litt over 50 000.

Skrevet

Du er nok ikke så langt unna:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...