Gå til innhold

Brystpumpe

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen med erfaring med slike? Er visst lurt å skaffe seg en når man har tenkt til å amme er jeg blitt fortalt - selom noen selvsagt mener man kan klare seg uten.

Hvilket merke er best? Manuell eller elektrisk?

Har sett litt på Avent isi iq, den er elektrisk som tilpasser det tempoet du starter å pumpe i - fin egenskap?

Er vel kanskje forskjellig fra kvinne til kvinne dette her, men hører gjerne noens erfaringer.

Fortsatt fin St.Hansaften jenter! :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg kjøpte Medela brystpumpe, og den er helt genial. Her er link til bilde: http://www.vitalhelse.com/page/2422/ Den ligger i en ransel så den er lett å ta med, og det er også kjølebag med kjøle-element oppi, så melken kan oppbevares kaldt til en kommer hjem, hvis den ikke skal drikkes med en gang. Husker ikke hva jeg betalte, men jeg tror det var 2500kr. Kjøpte den hos bandasjist. Hadde spart den inn etter ca 6mnd bruk iforhold til å leie. Den kan brukes både på strøm og batteri, og det er en liten manuell pumpe også som følger med. Jeg hadde først en manuell avent pumpe, men den pumpet så dårlig at jeg fikk mindre og mindre melk, men Medela sin elektriske fikk opp melkeproduksjonen på et blunk. Skal bruke den til neste mann også, som blir født i september, har bare kjøpt nye pumpeflasker til ham. Anbefaler den på det varmeste, spesielt hvis du skal pumpe mye. Jeg fikk ikke til å amme, så jeg pumpet i ett år! Pumpen var verdt hver krone! Håper selvfølgelig jeg får til å amme denne gangen, men jeg kommer nok til å bruke den uansett, for å tømme brystene helt og holde oppe produksjonen, og kanskje få melk til overs som jeg kan fryse ned til en dag jeg evt. har mindre melk. Det er forresten den samme som brukes på sykehuset, ihvertfall på SUS, bare den står på et stativ istedet for å ligge i ransel.

Skrevet

Har selv Avent Isis manuell pumpe. Er veldig fornøyd med den, men hadde vært aller best med elektrisk, så slipper man sitte å pumpe og pumpe....

Gjest Når Kommer Egentlig LynVingen?
Skrevet

Har bare en manuell pumpe jeg, og kan ikke si jeg har hatt stort behov for den egentlig. Har fullammet og ikke gitt flaske i det hele tatt, så jeg ville aldri investert et større beløp i en brystpumpe - ikke før jeg visste om jeg kom til å få bruk for den ihvertfall. Til mitt bruk, "innimellom og av&til", har det holdt med en manuell pumpe altså - er sikkert en helt annen sak dersom pumping er daglig gjøremål.

Skrevet

Takker for svar :-)

Kommer sikkert til å bli litt pumping, da jeg er student og Pappan skal ha permisjon, så tror nok kanskje jeg går for en elektronisk. Så en fra Medela som kostet rundt 1000 lappen (men ikke dobbel som den du hadde link til MimmiS)

Medela sine har såvidt jeg forstår ikke mulighet for å pumpe manuelt, men Avent sin kan man også pumpe manuelt med?

Har ønske om å amme mest mulig, bare pumpe for å kunne ha melk til babyen når jeg er flittig og er på forelesninger.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...