! ! ! Skrevet 23. juni 2007 #1 Skrevet 23. juni 2007 Gutten min står selv så lenge han har lyst, men han tar ikke eneste skritt. Han er bevidst at han står selv og er veldig stolt over det. Han går langs stole, bord, med gåvogn osv. Hvor lang tid går der før de vanligvis skjønner at de også kan flytte benen og gå af sig selv? Han er 14 mdr. og har aldrig vært en travl type.
LindaKristin1980 Skrevet 23. juni 2007 #2 Skrevet 23. juni 2007 Min gutt gikk rundt møbler leeeenge før han slapp seg, da var han hele 17,5 mnd. Noen er bare tregere enn andre
Leddgikt Skrevet 23. juni 2007 #3 Skrevet 23. juni 2007 Barn går vel sine første skritt en gang mellom 8-9 og 19-20 måneder. Stooor forskjell på barn, så prøv å slappe av, og kos deg med alt det andre. :-)
! ! ! Skrevet 23. juni 2007 Forfatter #4 Skrevet 23. juni 2007 Når slap han, der han greb fast, LindaKristin? Lillegutt gør det nå. Ofte hvis han ska studere noe med henderene, slipper han med begge hender. Han slipper også og står og ser på oss uten at miste balansen. Her i huset har det været stort at oppleve at han står helt av selv. Tror ikke lillegutt starter med at gå før sent innenfor det vanlige. Det er hans rytme, men kan vel lure på hvor lenge det er vanlig at stå uten at gå, før de går.
LindaKristin1980 Skrevet 23. juni 2007 #5 Skrevet 23. juni 2007 Min gutt gjorde også sånn, "glemte" at han egentlig ikke kunne stå uten støtte, men gjorde det likevel hihi Dette gjorde han i flere mnd. Kan tenke meg han begynte å gå rundt møbler sånn ved 11-12 mnds alder, gikk noen skritt over gulvet ved 15 mnds alder, men gikk ikke skikkelig før han var 17, 5 mnd. Nå er han snart 20 mnd og løper nesten
Anonym bruker Skrevet 24. juni 2007 #6 Skrevet 24. juni 2007 datteren min gikk sitt første skritt da hun var 11 mnd. men hun gikk alltid bare maks 3-6 skritt om gangen og alltid når jeg stod foran henne og lokket... i starten av uken begynte hun plutselig å stå kjempe lenge på gulvet og dagen etter begynte hun plutselig bare å slippe seg og gå... de siste dagene har hun bare gått og gått hele tiden... hun er 13 mnd
Mamma til snart 3 <3 Skrevet 24. juni 2007 #7 Skrevet 24. juni 2007 Gutten min reiste seg da han var 7mnd og gikk rundt ting når han var 8mnd men gikk ikke alene før han var 16mnd. Noen tar seg gooood tid og gjør det ikke før de vet at de sikkert får det til
NuttaMi*med 3 små:) Skrevet 24. juni 2007 #8 Skrevet 24. juni 2007 Samme her, reiste seg opp å gikk rundt møbler ved 7-8mnd, 10mnd reiste hun seg i stående stilling uten å holde seg i noe. 11mnd gikk hun sine første skritt (mellom 5-6) mange ganger i en uke. Men så sluttet hun tvert og nå tar hun kanskje 1 skritt om hun skal gå til oss men ellers er det ned i krabbestilling med en gang hun skal noe. Selv om det er supergøy å stå og klappe osv. Har en teori om at hun ble litt redd den uken hun gikk endel for eldtsedatteren min (2,5år) begynte å dytte henne de gangene hun gikk så da sluttet hun. Men det kommer jo, hun er jo knappe 1 år...
storebror og lillesøster Skrevet 24. juni 2007 #9 Skrevet 24. juni 2007 Mest vanlig mellom 12 og 15mnd
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå