Gå til innhold

fødsel før termin


KarLuc +1?

Anbefalte innlegg

Hva gjør man hvis fødselen starter i uke 35/36?? Altså, må man ringe føden med en gang man kjenner rier da, eller ska man vente til riene er regelmessige som en vanlig fødsel???? Har dreve å tenkt litt på det der. :-p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Man skal vel helst ringe med en gang, slik at man eventuelt kan komme inn og prøve å få stoppet den. Det er ikke sikkert de gjør all verden for å stoppe den i siste mnd, men det kan jo være greit å høre:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. De stopper ikke fødselen når du er etter uke 34. Ring når du begynner å få rier. De vet uansett best hvordan du skal gå fram. Jeg fikk rier uke 33 + 3 og ble lagt inn. Fikk drypp i 2 dager og de fikk stoppet det. Hadde jeg kommet inn noen dager senere, hadde de bare latt meg føde. Det har noe med modning av lungene til babyen å gjøre. Lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

å trodde di prøvde å stoppe den til det var 3 uker igjen av termin...et barn født i uke 34 må det ha sonde evnt kuvøse da??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nei, stemmer det at de ikke årøver å stoppe fødselen etter uke 34 ja. Hvertfall er det det jordmor og leger har sagt til meg på St. olavs, Trondheim. Regner med det er det samme over hele landet?

 

Ring føden hvis du får rier i uke 35/36, de vet vel best hva du skal gjøre! Om du skal komme inn på kontroll, eller kan ligge hjemme noen timer..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Du trenger ikke ringe før du har regelmessige rier med mindre du selv er bekymret for noe. De gjør ingenting for å stoppe fødselen. Jeg var på sykehuset for noen dager siden (35+4 var jeg) og da sa de at hvis jeg gikk i fødsel nå så fikk det bare så sin gang. Babyen må heller ikke ligge i kuvøse med mindre det er noe spesielt. Har hørt om folk som har reist hjem etter to dager når de har født fra uke 35.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fullgått uke 32 er grensen for når de ikke lenger prøver å stanse fødselen! De gir mor et stoff som skal hjelpe å modne lungene til babyen, men han får komme dersom det setter i gang i uke 33.. De fleste klarer seg godt på egenhånd da:-) Og så er d heldigvis lav terskel på å ringe føden! Bedre å ringe med en gang hvis man er usikker.. Da får man beskjed om hva man skal gjøre videre:_)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...