Gå til innhold

hvordan tok dere karriere valget deres??

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg er litt rådvill om dagen for alt ser ut til å bli krøll ang studier.. og nå lurer jeg på hvordan dere tok valget om å bli det dere er blitt utdannings messig.. har dere alltid brent for noe? for det har ikke jeg, bortsett fra å omgås og gjøre andre mennesker blide da.. men det kan man jo ikke leve av hehe..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde lovt meg selv å aldri bli førskolelærer helt til jeg begynte å jobbe i bhg ;) Men nå vil ikke jeg være førskolelærer, jeg vil jobbe som spesialpedagog. Det bare klaffet for meg. Klovn høres jo ut som ett yrke der du gjør folk blide :D

Skrevet

Ja klovner er ikke noe særlig det har du rett i. Parkeringsvakt og tlfselger er jo også ganske uaktuelt siden du vil gjøre folk blide ;)

Skrevet

Jegg brenner dessverre ikke. Liker mye forskjellig, men ingen brann i brystet/magen for det om. Nå står det for tiden mellom UiB eller Hib videre, men gudene vet hva jeg skal velge. Jeg jobber som vernepleierstudent i psykiaktrien, og har eventuelt to år igjen hvis jeg velger å gjøre det ferdig. Ellers har jeg tenkt på å kanskje bli lektor eller gå videre på sosiologien jeg begynte på i 2004...

Ikke spør meg om tips til å velge, jeg har ingen. Men hvis du kommer på noen så del de! Jeg vil gjerne høre...

Hva står det mellom for din del?

Skrevet

Som vernepleier gjør man stort sett noen glad hver dag. Problemet er bare dårlige arbeidsforhold, mye ufortjent kjeft gjennom aviser og random synsere/pårørende som ikke skjønner situasjonen vi er i/ pårørende som har nok å slite med fra før av om ikke far eller mor eller bestemor skal bli klin gæren også. Mye trist i dette yrket, men mye fint også. Om ikke annet så gjør vi virkelig vårt beste for å gi de menneskene som har det aller verst ett så godt liv som mulig, hver dag, alltid.

Skrevet

drømme jobben er å jobbe med barn og unge som opplever rus i hjemmet eller som ruser seg.

men for å komme dit trenger jeg sosionom eller barneverns ped. utdanningen, men kommer ikke inn i år. bare deltid og da må jeg jobbe meg i hjel i tillegg til studiet og det vil jeg ikke som alenemor og uten faste avlastnings muligheter.

MEN har tatt en sjefs avgjørelse nå i dette øyeblikket!

skal kose meg med noen vgs fag i året som kommer og få forhøyet poeng summen min så jeg er garantert til å komme inn neste år. mangler 4 poeng på fjordårets laveste inntaks poeng, så skal satse på å forhøye med minst 6 poeng, gjerne 10!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...