tuttami Skrevet 23. juni 2007 #1 Skrevet 23. juni 2007 Hei! Jeg er ganske så ny her inne! Vi har prøvd å bli gravid i 10 måneder nå og enda ikke noe resultat!! Alle forteller meg at jeg ikke skal begyne å stresse før vi har prøvd ca. ett år! men det er jammen ikke lett... Vi skal gifte oss i august og jeg prøver å holde tankene mine på bryllupet, men merker at baby tankene ligger der hele tiden og murrer... hvor lenge har dere andre her inne prøvd? Bare godt å få lufte tankene med andre i samme situasjon som meg / oss.. ..
♥Stjernøye♥lille stjerne♥ Skrevet 23. juni 2007 #2 Skrevet 23. juni 2007 hei=) vi er i vår 15. pp nå dvs 15. måned og skal til utredning til høsten...er jammen ikke lett å glemme babytankene samt ikke minst å la hver å stresse..hehe men må si at for min del går dte lettere siden jeg har fått time til gyn...så det er mer sånn vi tar det som det kommer og koser oss opplegg=) masse lykke til fremover både med babylaging og ikke minst bryllupet ditt=D=D
tuttami Skrevet 23. juni 2007 Forfatter #3 Skrevet 23. juni 2007 ja...kanskje det hjelper å vite om at du har time til utredning... men jeg har rett og slett blitt litt oppgitt over legen min, føler ikke han tar meg alvorlig når jeg forteller om negative eggløsningstester og uteblitt menstruasjon enkelte måneder... kan jo selvfølgelig være meg og kroppen min som er litt i ubalanse, men han kunne iallfall tatt noen blodprøver.. ikke vet jeg! men men får vente noen måneder til...i spenning... Lykke til videre dere også
♥Stjernøye♥lille stjerne♥ Skrevet 23. juni 2007 #4 Skrevet 23. juni 2007 årh det synes jeg er dårlig av ham...min tok heller ikke noen blodprøver av meg og jeg krevde vel bare at jeg ville ha en henvisning til gyn, beg å mase når vi var i vår 11. pp så er bare å sette i gang å mase=) om det er uballanse, stress eller noe anna så er det greit å vite...jeg fant heller ikke el på tester men jeg hadde el smerter osv...fikk pergo kurer...måtte ta 3 stk før jeg fikk henvisningen...men jeg fikk den=) så stå på ditt=) *XXX*
Lucy T og prinsessa *** Skrevet 24. juni 2007 #5 Skrevet 24. juni 2007 Hei! Jeg er også ganske ny her inne, og har prøvd aktivt i 11 måneder, og tenkt "vi tar det som det kommer" i over 1 år før det igjen. Skal til legen neste måned, så er spent på hva legen sier. Håper vi får mer forståelse og hjelp enn du fikk med din lege. Men enig i at det er ikke lett å tenke på andre ting, man ønsker jo så inderlig å bli gravid. Lykke til med prøvinga og bryllupet
MinTurNå Skrevet 24. juni 2007 #6 Skrevet 24. juni 2007 Hei! Åh, det er litt godt å høre at det er flere som har det som meg (selv om jeg selvfølgelig ønsker at vi alle gikk med struttende mager...). Jeg er helt ny her inne, vi er inne i vår 9.måned og jeg har såvidt vært innom fastlegen min. Årsaken til at jeg ba om time var 3mnd uten menstruasjon og begynte å bli frustrert. Dagen jeg skulle til legen fikk jeg mensen, noe som vel tyder på at jeg slappet litt av bare med tanken på å skulle få litt hjelp, få fortelle noen om problemet mitt. Har nå vært enda en gang hos legen, tok GU, og legen antydet at jeg kanskje kunne ha cyster på eggstokkene. Noen av dere som har fått slik beskjed? På spørsmål om de kunne ta blodprøver for å sjekke om jeg har eggløsning sa legen at da måtte hun henvise meg til gynekolog for det gjorde de ikke på legekontoret. Jeg mente vi kunne vente til det har gått ett år, men lurer nå på om jeg angrer litt. Vurderer å prøve akupunktur så lenge. Det er jo verdt et forsøk... Årsaken til at jeg ikke vil hive meg på utredning med en gang er at jeg har vært veldig stresset det siste halve året med jobben. Tror jo egentlig at det kan være årsaken, og vil så gjerne gi kroppen min en sjanse til å klare dette på vanlig vis... Men vi begynner å bli lei og frustrert, og prøvingen er ikke preget av glede og spenning lenger, men av motløshet og nedturer. I mellomtiden venter "alle" mine venninner nr2 og det gjør ikke saken noe enklere. MEN, man MÅ jo prøve å tenke positivt. Hadde jo mensen for 3 uker siden. Har riktignok aldri klart å måle eggløsning med el-tester, men en gang må det vel skje? Lykke til alle sammen! Vi er flere i samme båt, og det ordner seg nok snart for oss alle sammen:-)
Lucy T og prinsessa *** Skrevet 25. juni 2007 #7 Skrevet 25. juni 2007 Skjønner veldig godt at når prøvingen plutselig tar lengre tid enn man trodde det kom til å gjøre, så blir tankene mer negative, og man blir motløs og frustrert. I begynnelsen var det nok veldig spennende og man gledet seg til hver IKM. Etter en stund blir man liksom lei av å få TR måned etter måned... hehe... Hos meg går det veldig opp og ned, noen ganger er jeg ved godt mot, og andre ganger er jeg mest motløs og lei. Prøvde el-tester en gang for leeenge siden, noen mnd etter at p-pillene ble kastet, men fant ingen el. Så sluttet med el-tester, inntil forrige pp, da jeg fant el ble jeg sååå glad. Skulle nesten tro det var en positiv graviditetstest jeg hadde tatt. Og denne pp fant jeg jammen el igjen. Men av en eller annen merkelig grunn så var det 8 dagers forskjell på når jeg hadde el disse to pp... Jeg har en rar kropp, tror den lever sitt eget liv. Men men, el var der uansett hvilken dag det var da, så det er jo positivt Denne sommeren må det klaffe for oss alle sammen Lykke til!
*Mysillen* Skrevet 25. juni 2007 #8 Skrevet 25. juni 2007 om du føler at legen din ikke tar deg seriøst så kan du prøve å gå til en annen lege ellers er det bare å kjøre på og mase.... vi har nå prøvd i 28 mnd... skal ha vårt første prøverørs forsøk i august det tar jo litt tid med utredning også så greit å få det unnagjort... hos oss ble det litt fortgang i sakene da jeg ble innlagt på sykehuset fordi legevakta trodde bindtarmen min skulle sprekke...men det viste seg å være en stor cyste som hadde sprukket.. ble noen kontroller etter dette...å da ba jeg dem om å sjekke alt når jeg var på innvendig ul....siden vi var prøvere...
Dotten Skrevet 25. juni 2007 #9 Skrevet 25. juni 2007 Hei! Vi er i vår 11. pp og dette tar tid Har ei snuppe på 21 mnd. og hun brukte vi bare 3-4 pp på, men vi stresser ikke veldig av den grunn. Får bare ta tiden til hjelp, og skulle det dra på seg til godt over ett år, får vi heller søke om litt hjelp e.l. da Masse lykke til med babylaging og bryllup
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå