Gjest Skrevet 23. juni 2007 #1 Skrevet 23. juni 2007 Man kjenner jo sitt eget barn best og her er det ei jente som har ekstreme smerter som kommer og går. Hun har vært febersyk og forkjølet etter MMR vaksinen for 14 dager siden men er nå så og si fin av det. Hun har sutret en del men ikke på langt nær slik som nå. Det som er rart er at hun er totalt hysterisk og skriker i smerter hver eneste dag etter formiddagsluren sin, og hun gråter i nærmere 1 time. Vil ikke hå trøst, klorer seg i ansiktet, slår seg på munnen og er ikke til å kjenne igjen. Resten av dagen er hun ok men nok litt mer sutrete enn vanlig. Om natten har hun sovet bra men grått litt i søvne. I dag etter luren var det helt ekstremt, vi ble redde og dro til legevakten. De sjekket ører, hals, mage og det de kan sjekke og fant ingenting. Blodprøvene var ok, men, hun hadde veldig veldig hovne gommer på begge sider nede. Så de mente det var tannvondt. Men kan det virkelig gi såååå ekstreme smerter? Og er det normalt at de får det på samme tidspunkt hver dag? Hun blir jo helt gal til ca samme tid hver dag! Håper noen har noen synspunkter for jeg blir helt matt og livredd av det her :-(
så var vi 4 Skrevet 23. juni 2007 #2 Skrevet 23. juni 2007 Hvor lenge har det vart? Jeg ville tatt henne til fastlegen for legevakta har jeg absolutt ingen tiltro til. Og de kan reagere veldig på tannfrembrudd, Martin var helt desperat når han fikk fortenne sine (de er ENORME).
Gjest Skrevet 23. juni 2007 #3 Skrevet 23. juni 2007 Vi var hos fastlegen på Onsdag, han så ikke at hun hadde hovne gommer en gang....håpløst, han får panikk når hun gråter og undersøker aldri nøye. Er vikar for min egentlige fastlege som er i permisjon...
så var vi 4 Skrevet 23. juni 2007 #4 Skrevet 23. juni 2007 åh så irriterende. De tennene pleier ikke å gjøre vondt så lenge, så om dette ikke slutter til mandag/tirsdag ville jeg dratt en gang til og bedt de sjekke nøyere etter. Noen gang må man være svarteper og bare la ungene gråte litt for å få sjekke de. Håper det går over snart for det er så trist for både foreldrene og ungene når det blir sånn her.
bee* Skrevet 23. juni 2007 #5 Skrevet 23. juni 2007 jeg tenkte på jekslene før jeg hadde lest helt ned men gi det noen dager.. har du prøvd dentinox? det hjelper ganske mye, det kan godt være at ho får vondt i munnen nr ho sover og vider formidler det til drømmer og blir redd. f.eks. jeg drømte en gang at det var en tiger som sprang etter meg og beit meg i leggen og når jeg våkna hadde jeg krampe i leggen. U SEE??
Mamma til verdens beste barn Skrevet 24. juni 2007 #6 Skrevet 24. juni 2007 Dette kjenner jeg meg nesten litt igjen i! Hos min var det er kombinasjon av litt flere ting. Men tennene har plaget ham veldig, spesielt jekslene, de har vi faktisk slitt med i snart 2 mnd!! De er jo store og det tar ganske lang tid før barna merker de til vi kan se at de kommer, og enda lenger tid før de er igjennom. Og jeg tror alle tennene han har fått har påvirket maven hans, han gulper den dagen tannen kommer igjennom og blir hard i maven (vanligere at de får diare faktisk). Han skrek også etter luren, ikke så lenge som en time, men opptil 30 min noen ganger, men jeg tror det var munnen kombinert med at han var trøtt og sulten, etter at jeg begynnte å gi ham ett middagsglass like etter han våknet ble det bedre. Også må jeg ha ham på fanget litt etter at han våkner, kose seg våken på en måte:) Vi har også vært hos homeopat med han og har funnet ut at han ikke tåler melkeproteiner. Kuttet alt fra kostholdet og han ble ett nytt menneske altså!! Han har fått mme hele livet, men ble mer utilpass når vi begynnte med h-melk. Uff, det er jo ikke sikkert at det er det samme dere opplever da, poenget var vel bare at det kan jo være flere ting. Og hvis hun har feber kombinert med kanskje jeksler (vet ikke hvor gml hun er jeg, men det er vel normalt at jekslene kommer nå omtrent). Lykke til i alle fall, håper dere finner ut hva som plager henne!! Og homeopatien finner ofte ut ting som legene avskriver... snakker av erfaring både med meg selv og barnet her altså!!
*Miziz* har smilende barn ;-) Skrevet 24. juni 2007 #7 Skrevet 24. juni 2007 tennene bryter seg kanskje frem mens kroppen sover..derfor skriking etter søvn...
FrøkenSprøken Skrevet 24. juni 2007 #8 Skrevet 24. juni 2007 Vi har akkurat hatt en slik periode med Erlend. Han våknet HVER kveld i 11-12 tiden, og holdt det gående til 2-3. Vridde seg av smerte, hylte og grein, slo rundt seg og var helt utrøstelig. Det var grusomt for oss foreldrene, men for noen dager siden dukket to tenner opp, og mini er tilbake til det normale:) Lykke til!
Guttemamma til tusen :) Skrevet 24. juni 2007 #9 Skrevet 24. juni 2007 min gutt våkner også etter luren sin i perioder der han hylgriner! når han gjør det så varmer jeg ei flaske til han før jeg henter han, så får han kose seg med den før jeg tar han opp..hjelper hver gang! Jeg vet ikke hvorfor han gjør det, hadde håpa å få svar i innlegget ditt:o) en ting til: mange ganger etter han har fått denne flake ser han fortsatt trøtt ut, så jeg gir han sutt og koseklut og går ut igjen..så sovner han ofte til igjen! Hvis hun våkner at hun har vondt så er det ikke rart om hun symter utover dagen..da er hun jo ikke fult så uthvilt! Kanskje du skulle prøvd å gi henne en paracet før hun legger seg og se om det kan hjelpe.. den virker jo noen timer og vil dermed virke når hun våkner.. om hun griner like mye etter en paracet, så tror jeg ikke det er smerter..kanskje vonde drømmer??
Gjest Skrevet 24. juni 2007 #10 Skrevet 24. juni 2007 Takk for alle svar og råd :-) I dag gav jeg henne paracet før luren og hun sutret bare litt når hun våknet og hun sov i nesten 3 timer som hun pleier til vanlig. Så da er det ganske tydelig hun har smerter. Hun er ganske sur og dramatisk resten av dagen også. Ingen nye tenner er kommet opp og hun er fortsatt like hoven, tannkjøttet er blåaktig der hjørnetennene nede skal opp... Håper de kommer snart, er såå sliten nå...bare 7 uker til termin :-)
allergibarn Skrevet 24. juni 2007 #11 Skrevet 24. juni 2007 uff, men det er nok tenner ja og ofte er hjørnetennene værre enn jekslene. På eldstemann hos oss brukte vi mye dentinox, det hjalp veldig på henne. Minstemann har ikke så mange tenner ennå.... God bedring! Tenk hva disse små skal gjennom som de ikke skøjnner...
RajaPia Skrevet 30. juni 2007 #12 Skrevet 30. juni 2007 Der er det i allefall jeksler på gang . snuppa mi var skikkelig blå der de tilslutt dukketb opp. Hun fikk 4 omtrent samtidig , og hun hadde heldigvis ikke så store smerter . Var survete.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå