vb-76 Skrevet 23. juni 2007 #1 Skrevet 23. juni 2007 Vi skal i dåp. Forventes det at man er med i kirken? Vi bruker 2 1/2 time på å kjøre dit så vi må dra hjemmefra tidlig og enda tidligere opp.. Er litt usikker på hva vi skal gjøre... Hva hadde dere gjort og hva ville dere selv ønsket at gjestene prioriterte?
vb-76 Skrevet 23. juni 2007 Forfatter #2 Skrevet 23. juni 2007 Takk for svar. Er det andre som har noen tanker rundt dette?? Har ikke døpt barnet mitt selv.
En_av_hver Skrevet 23. juni 2007 #3 Skrevet 23. juni 2007 Ville nok tatt det som en selvfølge at alle gjestene kom i kirken ja:-)
Luca Skrevet 23. juni 2007 #4 Skrevet 23. juni 2007 Det er jo i kirken dåpen er, så kommer du ikke der kan man vel nesten la være:-)
*·.·»¦«´¨`ellapia´¨`»¦«·.· * Skrevet 23. juni 2007 #5 Skrevet 23. juni 2007 Som de sier over er det i kirken dåpshandlingen foregår, men det er etterpå man prater sammen og har det koselig. Jeg ville syntes det var trist om noen ikke kom til selskapet bare fordi de ikke hadde tid/mulighet til å komme i kirka. Er det nær familie kan dere jo prate med de som skal ha dåp å høre hva de sier. Skal være faddere stiller saken seg litt annerledes synes jeg. Da MÅ dere i kirka mener jeg.
Mersa og gutta <3 Skrevet 23. juni 2007 #6 Skrevet 23. juni 2007 Ville også tatt det som en selvfølge at man kom i kirken.
Gjest Skrevet 23. juni 2007 #7 Skrevet 23. juni 2007 Ville blitt skuffet dersom de vi hadde invitert i gullets dåp ikke kom i kirken, men bare til selskapet, ja. Dåp er jo tross alt en kirkelig handling, og det viktigste foregår i kirken, selskapet etterpå er egentlig bare "bonus".... 2 1/2 time vil si at dere må reise hjemmefra litt før 8.30, og det må dere vel gjøre på en vanlig arbeidsdag også, eller? Her ville vi med avreise 8.30 likevel kunne sovet lengre enn på en vanlig arbeidsdag. :-)
mittlillebøllefrø&bøllefrøkna Skrevet 23. juni 2007 #8 Skrevet 23. juni 2007 Hadde blitt rimelig skuffa om de vi hadde invitert ikke hadde kommet i kirka ja. Er jo ikke såå langt med 2,5 time syns jeg..
Silje og Vaniljebollene Skrevet 23. juni 2007 #9 Skrevet 23. juni 2007 Jeg hadde faktisk gitt blaffen i om folk kom i kirka...
lettereforvirra Skrevet 23. juni 2007 #10 Skrevet 23. juni 2007 Vi har to barn under to år og tviler på at de synest dåp er så veldig spennende. Nå skal den ene døpes så da får familien være med så får vi bite tenna sammen og være der alle sammen. Men jeg hadde vært veldig forståelsesfull hvis andre med små barn ikke kunne komme i selve kirka. Det er lenge å sitte stille for to små en hel gudstjeneste.
solsikke pike+pikeimagen/uke41 Skrevet 23. juni 2007 #11 Skrevet 23. juni 2007 Ville syntes det var litt rart om noen man inviterte i dåp bare kom etterpå ikke i kirken.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå