Gå til innhold

Bruker babyene deres smokk? Hvorfor/hvorfor ikke?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja jeg lurer på grunnenen til å bruke smokk/ eventuelt ikke. Vurderer om vi bør begynne eller ikke.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Lillegutt fikk smokk veldig tidlig, pga stort sugebehov.

Skrevet

nei, hun vil ikke ha. først var det frustrerende, men nå synes jeg det er like greit:) slipper å putte inn smokken når den faller ut om natta, og slipper avvenning:P

Skrevet

Eldstemann hadde aldri behov for smokk, så han har ikke brukt det. Minsta hadde enormt sugebehov da hun var mindre, og prøvde smokk. Men, hun ville ikke ha. Mulig hun hadde tatt den hvis jeg hadde prøvd hardt nok, men det gadd jeg ikke.

Er veldig glad for at hun ikke bruker smokk nå. Er 7 mnd og koser seg heller med dyna, teppet, bamsen :-)

Skrevet

Lillegutt bruker smokk her pga. stort sugebehov.

Skrevet

Sebastian tok ikke smokken før han var rundt 3 mnd. Jeg hadde noen desperater spurter hjem i vinter da det var for kaldt til å ta han opp og trøste og ønsket veeeldig at han kunne roe seg med smokken. Det varierer litt hvor mye han bruker den nå, men jeg går aldri noe sted uten:)

Skrevet

Martin bruker smokk. Har faktsisk brukt d fra dag èn!

Men man må ikke løpe som en galing hvis han mister den.

Bruker den for at han skal kose seg med den (istedenfor puppen).

Men han har ikke sugebehov for det om.

Skrevet

Nei, han vil ikke ta smokk. Har prøvd etpar ganger om kvelden, fordi han er trøtt og bør legges i sekstiden men må ha puppen for å sovne.... Men han vil som sagt ikke ha, og jeg presser ikke på. Han sovner fint om dagen, så satser på at kveldsleggingen går bedre etterhvert.

Storesøster bruker smokk om natten, hun begynte da hun var nyfødt pga ekstremt sugebehov.

Skrevet

Ja, her fikk hun smokk da hun var ca 3 uker. Stort sugebehov (gikk amok på papps finger), og mye hyl - så smokk var en redning for oss!

Nå er hun 5 mnd og får smokken når hun skal sove eller er ekstremt survete, men sovner innimellom uten også..

Skrevet

for det første reduserer det risikoen for krybbedød med 80% el no.. letter å få de til å slutte med smokken enn totten. og han brukte puppen som smokk, og det blei litt slitsomt.. han var vanskelig å få til å sove om natta, og smokk hjalp veldig mye etterhvert!!

var en litt tilvenningsperiode..

Skrevet

Simon bruker ikke smokk... han ville ikke ha... sutter ikke på tommelen heller egentlig heldigvis... Han har noen smokker da som vi prøvde en gang å få han til å bruke...hehe.. så når han finner de på gulvet ligger han å gnager litt på de fordi at tennene klør... men men... nå er han blitt 7 1/2 mnd så da regner jeg med at det blir med den gnaginga da...hehe :)

Skrevet

Jenta har aldri vært noe særlig interessert i sutten, og det har aldri vært noen grunn til å oppfordre henne til å ta den heller - hun gråter nesten aldri!

Skrevet

snuppa mi er 1mnd, og etter hun begynte med smokk har dett gått 3-4 timer mellom måltidene. Med andre ord; puppene mine får med fred ;) Jeg ville hun skulle ta den så hun ikke sugde i stykker fingrene sine + det skal redusere risikoen for krybbedød.

Skrevet

lillegutt fikk sutten da han var en dag gammel. den er saa god troest og han koser seg skikkelig med den. var redd gan skulle spise opp hendene sine da han ble foedt...sugde saa hardt at han lagde sugemerke paa pappaen sin!hihi men han spytter stort sett ut smokken en stund etter at han har sovna.

Skrevet

Reduserer risikoen med 80%? Hvor har du fått dette fra da? Hadde vært greit at du kunne vise til en statistikk om du skal komme med sånne påstander. Ganske rart at så mange lar vær å bruke smokke om det du sier er sant!

Skrevet

Jenta vår ville ikke ha smokk så mye, hun ville heller ha en klut og sutte på.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...