Gå til innhold

Hjelp, det er noe galt med jenta mi :-(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Man kjenner jo sitt eget barn best og her er det ei jente som har ekstreme smerter som kommer og går.

Hun har vært febersyk og forkjølet etter MMR vaksinen for 14 dager siden men er nå så og si fin av det. Hun har sutret en del men ikke på langt nær slik som nå.

Det som er rart er at hun er totalt hysterisk og skriker i smerter hver eneste dag etter formiddagsluren sin, og hun gråter i nærmere 1 time.

Vil ikke hå trøst, klorer seg i ansiktet, slår seg på munnen og er ikke til å kjenne igjen. Resten av dagen er hun ok men nok litt mer sutrete enn vanlig. Om natten har hun sovet bra men grått litt i søvne.

I dag etter luren var det helt ekstremt, vi ble redde og dro til legevakten.

De sjekket ører, hals, mage og det de kan sjekke og fant ingenting.

Blodprøvene var ok, men, hun hadde veldig veldig hovne gommer på begge sider nede. Så de mente det var tannvondt.

Men kan det virkelig gi såååå ekstreme smerter? Og er det normalt at de får det på samme tidspunkt hver dag? Hun blir jo helt gal til ca samme tid hver dag!

Håper noen har noen synspunkter for jeg blir helt matt og livredd av det her :-(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er nok det.. :-(

Sikkert fordi hun har ligget lenge med hodet nede. Da kommer det mer blod til hodet. Kanskje heve hodeenden?

Skrevet

Hun ligger i vognen når hun sover da og jeg tar den opp et hakk når hun har sovnet.

Men er det ikke rart det kommer til samme tid hver dag og at hun sover om natten?

Uff, dette er skikkelg ekkelt for vi får liksom ikke kontakt med henne og må passe så hun ikke skader seg selv :-(

Når jeg la henne nå nettopp var hun blid og fornøyd. Kveldsmaten sin spiste hun også.

Skrevet

Huff, så ekkelt... :-(

Skal ikke si 100% at det er det, men mest sannsynlig.

Skrevet

Det er så merkelig syns jeg, aldri hørt om at noen får tannvondt til faste tider hver dag.

Aldri sett henne ha så vondt før og jeg blir helt fra meg når ingenting hjelper. Og 1 time blir lang når hun er så hysterisk!

Hun vil ikke ha noe i munnen og slår seg der hele tiden så det virker jo som det er inne i der, men sååå vondt er det rart at det gjør!

Skrevet

Uff,håper virkelig det "bare" er tenner,ikke morro når man ikke vet hva som feiler disse små:(

Men åssen går det med hårtapet ditt?Var det ikke deg jeg skrev med for en stund siden??

Skrevet

et tips som kan være verdt å prøve... : Hvis du vet at det kommer til samme tid hver dag - gi henne en paracet en time før du vet at det begynner, og smør gommene med dentinox. Det kan jo hjelpe kanskje...? Vet ikke jeg, men det er jo verdt et forsøk. God bedring til jenta di! :-) Og en klem til en sliten mamma :-)

Skrevet

Uff, skjønner at dette er skummelt.

Har dere prøvd å smøre på Dentinox, for å se om det hjelper? Og prøvd paracet?

Dere kan jo prøve, når hun er slik, å trykke litt forsiktig på gommene (selv om det gjør litt vondt), for å se hvordan hun reagerer. Reagerer hun da, er det mest sannsynlig tennene.

Men, hvorfor det dukker opp på samme tidspunkt hver dag... hmmm... vanskelig å si.

Skrevet

Nei, nå har vi jo vært til lege med henne og de sier det var helt tydelig at hun har både hjørnetenner og jeksler på vei.

Men hvorfor hun har vondt til samme tid hver dag kunne de ikke svare på.

Håret mitt ja..., det lever sitt eget liv.

Mister ganske mye enda men føler det er blitt litt bedre...men vet ikke helt.

Jeg bruker shampo mot hårtap fra kerastase og tar b-vitamin, men om det hjelper er en annen sak ;-)

Mye av det håret som falt av under ammeperioden med Mimm har vokst mye ut så jeg har en bust rundt hele hodet og langt hår på toppem av det, nyyyyydelig ;-)

Hvordan går det med håret ditt?

Skrevet

Godt det kommer seg da;)

Er faktisk inne i en bra periode selv,håper den varer.Hater det hår styret..Men uansett ikke noe enn kan gjøre med.

Men tynt har det blitt:(

Skrevet

Men er det vanlig at små barn klorer seg selv osv når de har store smerter? Hun vil ikke ha kos heller, Før i dag når hun datt og slo seg da ville hun ha kos og trøst. Det er som om det gjør så vondt at hun ikke orker noe form for kontakt

Skrevet

ville også tippe på tannvondt jeg og ja..

klorer seg i ansiktet og slår seg på munnen er ikke så rart om hun har vondt der...

hva med å gi henne paracet eller noe når det kommer?

men som du sier, merkelig at det kommer på samme tidspunkt hver dag...

Skrevet

Jeg gir henne paracet, men tar litt tid før det virker.

Det er ikke nulg å smøre henne med dentinox når det pågår, jeg får ikke røre ansiktet, hun blir heeelt krakilsk. Hikster i lang tid etterpå:-(

Skrevet

Hei! Min gutt (21 mnd) har holdt på med tenner leenge, nå er endelig ett sett jeksler på plass og den siste hjørnetanna er nesten oppe. Han har hatt det med å våkne på natta og bare skrike! Skriker det han makter, og det er vanskelig å få kontakt med han, og tar lang tid å få roet ned. Har også vært "vanskelig" på dagtid.Håper virkelig det er tennene som er grunnen, og at det gir seg nå, og at det ikke er trass enda.. Har også hørt om noe som heter "nattskrekk" men vet ikke om det kan forekomme på dagtid!

Håper tennene til jenta di kommer fort opp!

Skrevet

Så fint å høre, ikke sånn fint så klart, stakkars sønnen din :-(, men en trøst at det kanskje er tenner som legen sier.

Hun elsker smokken sin vanligvis men når dette pågår skal hun ikke ha noe i munnen. Kaster den veggimellom!

Skrevet

joda tannsmerter kan det apsolutt være. Sånn var mi når ALLE tennene kom. Vi fikk kjenne hver eneste tann. Hun skreik i søvne, helt utrøstelig. Ingenting hjalp, hun sovnet av seg selv igjen. Smør med sånn mot smerter som du skjøper på apoteker før hun legges om kvelden, det hjalp oss noen ganger. Lykke til

Skrevet

I morgen gir du henne paracet før luren og så ser du om det funker=) Jeg anbefaler drikke-medisin, for da kan du være helt sikker på at den skal funke (er visst ikke så sikkert med de stikkpillene leste jeg en gang..)

Skrevet

Desverre er det mange unger som plages med tenner, som regel er det på kvelden/natta og ellers når de slapper av og har tid til å kjenne etter. Prøv en Paracet smeltetablett med banansmak eller mikstur før duppen i morgen. Har veldig god erfaring emd den smeltetabletten med tanke på å få det i ungene. Den smaker visst veldig godt:) Stikkpille er selvfølgelig og bra.

Virker ikke det og dette varer, så ring legen å hør om du kan gi ibux. Det hjelper ofte bedre, og fås nå kjøpt som mikstur...men skal egentlig ikke gis barn under tre år. Den kan imidlertid brukes av og til, vi bruker det mye på sykehuset.

Vedvarer smertene, så få en ny legetime.

Lykke til, vondt når ungene har vondt!

Skrevet

Tusn takk for svar alle sammen, skal prøve å gi parace før duppen i morgen.

Hun har sovet helt stille siden jeg la henne kl 19 i dag så dette er jammen merkelige greier....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...