Nennan&Theo Skrevet 23. juni 2007 #1 Skrevet 23. juni 2007 Har hatt mye smerter i magen i hele natt. Våknet opp i 4-tiden av smerter og trodde noe var igang! Men det ga seg. Smertene er mensen smerter nederst i magen, bak i korsryggen og ned i lysken. På morningen idag hadde jeg diaré og jeg har dessuten vært veldig kvalm både igår og idag... Smertene er vedvarende, men i forskjellig intensitet. Ringte føden fordi jeg var redd det kunde være Listeria el noen sånt, men jordmor mente dette kunde være begynnelsen på fødsel. Usch, er 36 fullgåtte akkurat og syns gutten kan holde seg inne. Men jeg er veldig uvel så det kan jo være noe på gang. Legen og jordmor har trodd at jeg skulle få før termin grunnet mye kynnere, nedpress, festet hode og blødning. Hva lenge kan en førstegangs gå med slike smerter/kvalme? Skal jeg forberede meg på at noe skjer her? Blir så usikker!
Siljevanilje:) Skrevet 23. juni 2007 #2 Skrevet 23. juni 2007 Hei. Jeg har gått sånn som deg siden i går ettermiddag, og trodde seriøst at noe var på gang. Men på kvelden i går gav det seg. Kom tilbake i natt og i formiddag, men nå er jeg ganske bra igjen. Har ikke snakket med føden, da jeg misstenker at noe av smertene rett og slett er tarm-raltert. Jeg vet ikke, men har hatt det sånn noen dager i forige uke også, og da jeg var på kontroll torsdagen var alt ok. Babyen beveger på seg, så han har det bra. Jeg lurer også litt på hva som skjer. Om jeg skal forberede meg på at noe er på gang. Er 35+3 i dag, så det er litt tidlig, er det ikke? Og hva er listeria?
SusyQ Skrevet 23. juni 2007 #3 Skrevet 23. juni 2007 Oj, spennende! Kan ikke hjelpe deg med medisinske fakta her Nennan, for er jo førstegangs akkurat som deg, men ville bare ønske deg lykke til :-) Sikkert ikke dumt å gjøre klar sykehusbagen, sånn for sikkerhets skyld. Skal krysse fingrene for at babyen din holder seg inne noen uker til, men om det skjer i dag er du hvertfall såpass tett til termin at det er liten grunn til bekymring. Stor klem
Nennan&Theo Skrevet 23. juni 2007 Forfatter #4 Skrevet 23. juni 2007 Til Siljegravid: Listeria er en bakterie som kan finnas i røtt kjøtt, i salater i jord osv og den kan føre til abort sent i SV. Ettersom jeg er så kvalm i tillegg til at jeg har mage/ryggsmerter så ringte jeg føden. Håper dette gir seg så som det gjort for deg.. Er jo kjedelig om babyen kommer for tidlig. Til SusieQ: Hei! Takker for support!! ;o) Ja, jeg krysser også fingrene mine, men dette har jeg ikke kjent før! Fy. Kvalme som ikke gir seg og skikkelige tak bak i ryggen. Men som jordmor sa, det er litt tidlig men ikke sånn at de gjør noe med det. Allikevel så blir en litt bekymmret. Har jo hørt om premature barn som ikke følger utviklingen like godt som fullborne barn. Ja, skal ikke stresse meg opp nå men prøve å sover litt. Har blitt så veldig trett i tillegg til alt annet. Sov i 2 timer i sta. Holder deg oppdatert jeg! Klem til deg og!! ;o)
jua 10.12.05 Skrevet 23. juni 2007 #5 Skrevet 23. juni 2007 HeiHar det akkurat som deg, har hatt det i noen dager nå. Har termin 23/7. Venter nr 3, husker jeg hadde det litt sånn på slutten med nr 2. Håper ikke at det er fordi noe er på gang. Han får vente et par uker til.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå