Gå til innhold

Da sitter jeg her med rier, og lurer litt:

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har veldig, veldig korte rier på ca 10 sekunder. Mellom riene er det i overkant av 10 minutter. Ingeting å stresse med enda vel? Det gjør ikke særlig vondt ennå. Jeg er 2. gangsfødende, bare sånn at det er sagt. :D

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så spennende!!!

Hvor lang tid tok forrige fødsel?

Vil jo tro at siden riene er såpass korte og med 10 min mellomrom så er det sikkert ingen grunn til å stresse.

Men kanskje lurt å planlegge om du har lang vei til sykehus og eventulet barnepasser:-)

Lykke til:-)

Skrevet

Første fødsel tok 9 timer fra jeg kjente vondt.

Da visste jeg innstinktivt at nå var det på tide å pelle seg nedover, nå er jeg angregangsfødende, og jeg er usikker som en 14åring på skoleball! :/

Har ca 3 kvarter til sykehuset. Barnepass er fikset.

Skrevet

Ønsker deg lykke til. Jeg fødte 8 juni. Førstegangsfødene og på meg så tok det kun 1 time fra jeg hadde rier med 10 min mellom til jeg hadde rier med 5 min mellom. Jeg kom inn på fødestua kl 11 ca med 3-4cm åpning og hun var ute kl 14.

Så for meg virker det som om det er veldig vanskelig å vite hvor lang tid det kan ta.

Skrevet

Jeg hadde rier som kom 10-20 min mellomrom fra kl 15-23 uregelmessige,men kl 23 kom de regelmessig hvert 5 min,husker ikke helt hvor lenge de varte i begynnelsen,men de varte ikke mer en 50 sek på det meste,ikke under hele fødselen (tror jeg,vet ikke helt sikkert)og jeg venta til kl 5.30 før jeg gikk til sykehuset da hadde jeg 9 cm åpning,det var vist på tide he,he..hadde ventet det skulle være mye vondere.gikk ut til skjekk fordi mannen skulle på jobb og jeg hadde blødd litt da.

Men det er nok noe på gang der,når de bare begynner og bli litt mer regelmessige og varer litt lenger,så hadde jeg ringt for og høre om jeg kunne komme til en skjekk siden du er andregangs fødene,det skal jeg neste gang. kommer jo an på hvor langt det er til sykehuset vi har 20 min kjøring.

Skrevet

Jeg hadde en 7,5 timers fødsel første gang og neste gang tok det bare tre timer. Vannet gikk først, derfor dro vi med engang. JEG VILLE IKKE VENTET FOR LENGE.... Lykke til!

Skrevet

Første hos meg tok 4 timer andre 1,5 time. Så det kan gå fortere med andre mann!

Men jeg ville nok ha ventet me å dra til sykehuset til riene har tatt seg litt opp.

(kjenner og til noen som brukte lengre tid på nummer to enn en)

Kjenner at jeg "misunner" deg litt jeg:-) rart å misunne noen rier og smerter ja, men følelsen etterpå er jo bare helt fantastisk!!!!!!

Skrevet

Åååååå så spennede!!Får frysniger, tek snart er du 2 barnsmamma!!!:) Ønsker deg masse lykke til::)

Skrevet

Nei, kan sikkert bare slappe av enda:-) Vil ønske deg masse lykke til!

Min første fødsel tok 9,5 timer. Nummer to kom 1 time 45 minutt etter første rie.

Skrevet

å herreguud! lykke tiL!!

når jeg ringte føden fikk jeg beskjed om at riene skulle vare 60 sekunder og komme hvert 5 min...men du må nesten se ann hvordan du føler deg da...ta en telefon hvis du lurer på no!

masse lykkeønskninger!

Skrevet

Men mine rier varte aldri i 60 sek,så det er vel veldig individuelt som med det meste annet rundt fødselen...

Skrevet

Da tar jeg det litt med ro jeg, enda en stund. =)

Tusen takk for koselige lykkeønskninger jenter. =)

Skrevet

Lykke til.

Har tenkt på deg hver gang du har poppet opp på msn.

Men har aldri kommet meg til det steget å spørre om hvordan det går.

Skrevet

oiii, saa spennende !!!

Blir saa misunnelig, tenkt du har snart en nyfoedt i hendene dine... sukk og hjertestoenn...... (Og jeg som har en paa ett og en paa to.....)

Oensker deg masse lykke til iallefall !!!! Kos deg masse med den lille !!!!

Klem fra en som ble megamissunnelig og som nok kommer til aa tenke paa deg naar hun vaakner i morgen tidlig.

Skrevet

stol på magefølelsen din, og dra når du føler deg usikker. Siden du har så lang vei, så er terskelen for å sende deg hjem høyere. Lykke til :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...