spireliten Skrevet 23. juni 2007 #1 Skrevet 23. juni 2007 Vi skal snart kjøpe vogn og må da også tenke på å kjøpe pose. Vet at mange velger voksipose, men vi lurer litt på om vi skal kjøpe pose i ull. Noen som har erfaringer her?
Gjest Skrevet 28. juni 2007 #2 Skrevet 28. juni 2007 Vi kjøper OTH vogn og skal også kjøpe Odenwälder Babynest vognpose. Det er dunpose, men mye mindre enn Voksiposen og lettere å "fluffe" sammen oppi bagen/sportsvognen. Den har i tillegg hull til 5-punkt sele og antiskli-belegg i ryggparti, slik at barnet ikke sklir ut av vognen. Finnes i mange friske farger :-)
twoboys & a girl Skrevet 14. juli 2007 #3 Skrevet 14. juli 2007 Liker best voksipose, brukt det på sønnen min og vi bruker det til barna i barnehagen. Vokser med barnet, skifte innefor etter som det er vinter eller vår, yttertrekket kan vaskes.
Gjest Skrevet 21. juli 2007 #4 Skrevet 21. juli 2007 Hvor får man kjøpt de Odenwälder-posene? Har lett rundt på nettet for å finnen en forhandler, men har ikke funnet det enda.... Noen forslag?? =)
Anonym bruker Skrevet 22. juli 2007 #5 Skrevet 22. juli 2007 Til vårt første barn brukte vi en god gammeldags saueskinnspose gjennom den første vinteren (født i august). Den er deilig og varm, og passe stor for en baby. Neste høst/vinter - fra ca ett år - ble valget uten tvil voksipose. Voksiposene er rent naturmateriale i ull/bomull, ikke noe syntetisk - mer varmeregulerende. Voksiposen vokser med barnet, og er brukbar så lenge barnet trenger det! Vi velger samme løsning til nr 2 :-)
krumman Skrevet 23. juli 2007 #6 Skrevet 23. juli 2007 Lay Red: Her er en link i alle fall: http://www.lilleprinsen.no Man får jo Oden wälderposer med dun og lammeskinn - det er da ikke så fryktelig syntetisk det synes jeg;-)
Gjest Skrevet 24. juli 2007 #7 Skrevet 24. juli 2007 Tusen takk, der fant jeg de ja =) Synes ikke det virker som syntetisk jeg heller... Ser for meg skinn i bunn av vogn så dunpose (og med ullklær selvsagt) Bedre kan det vel knapt bli
Niem og Patrick Skrevet 31. juli 2007 #8 Skrevet 31. juli 2007 Vi har kjøpt Grongposen, har ikke fått den enda, men tror det er et bra valg=)
coon Skrevet 5. august 2007 #9 Skrevet 5. august 2007 Sjekk posen som heter Vanvik... Den er som en pose med glidelås på sidene, og "teppet" som er inni er foret med ULL! Den er utrolig bra, og kunne aldri tenke meg å gå tilbake til Voksi-posen etter å ha brukt Vanvik posen. Den er å få tak i i Tromsø, ellers vet eg ikje, det er mulig å google, så finner man nok den.
Gjest Skrevet 6. august 2007 #10 Skrevet 6. august 2007 Spørsmål til Euforisk: Er det Odenwälder Lammy XL du mener? Vi skal også ha OTH vogn, har du testet om den passer også i bagen når babyen er nyfødt? Har bestilt vogn, men har ikke bestemt oss for pose enda.
Hæppi Skrevet 9. august 2007 #11 Skrevet 9. august 2007 Hei! Kanskje jeg kan slenge inn mitt spørsmål her? Det er i alle fall relevant. Jeg venter mitt første barn, og er antagelig ikke spesielt viten når det kommer til dette med utstyr o.l. til barn. Jeg ser mange snakke om denne Voksi-posen. Når man har en slik pose - trenger man da dyne? Eller hvordan gjør dere det? Blir en slik pose litt varm på våren? :-)
Har to herlige gutter! Skrevet 14. oktober 2007 #13 Skrevet 14. oktober 2007 man trenger ikke dyne utenpå voksi posen , du regulerer bare under hva barnet har på seg
Anonym bruker Skrevet 20. november 2007 #14 Skrevet 20. november 2007 Vi har korthåret lammeskinnspose som vi brukte til vårt første barn. Kjempe fornøyd, god og varm og vi brukte den til han var 2 år da den lett kan festes i sportsvogn. Vi synes den ver litt nettere enn voksiposen som virker veldig klumpete og ser "mye" ut i vogna.
lille sprelle Skrevet 9. februar 2008 #15 Skrevet 9. februar 2008 I voksiposen går det an å bytte mellom "sommer" og "vinterdyne" inni (classic, ikke den andre). Det er vinterdelen som følger med når man kjøper.
Anonym bruker Skrevet 13. februar 2008 #16 Skrevet 13. februar 2008 Tror du har misoppfattet noe. Voksiposen er i ull.
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2008 #17 Skrevet 25. februar 2008 Hei Må bare si at jeg ikke skjønner spørsmålet ditt. Innerdynen i voksiposen er jo laget av ull. Mens trekket rundt er i bomull. Jeg har aldri vært i tvil og skal kjøpe voksipose.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå