Gjest Skrevet 23. juni 2007 #1 Skrevet 23. juni 2007 Bestilte en flybillett i går kveld, fra Oslo til Kristiansand. Nå kom jeg på at det kanskje er i seneste laget for å fly i juli.. Vil være i uke 34 når vi drar ut, og 35 når vi drar hjem igjen. Finner ikke noe på sas sine sider om dette, men på lommelegen står det at sas skal akseptere gravide frem til uke 36... Venter på å bli ringt opp av SAS nå. Er det mulig å surre så mye, da...
Torpekjærringa Skrevet 23. juni 2007 #2 Skrevet 23. juni 2007 Jeg fløy med sas når jeg var 35 uker på vei ;o)
Gjest Riga+hippiesnulla & piratspira Skrevet 23. juni 2007 #3 Skrevet 23. juni 2007 Er helt lov å fly til 4 uker før termin...har også hørt 2 uker før termin med innenlandsflyvninger. Men da med bevis på hvor langt du har kommet (helsekortet), og skader vel ikke med en attest fra en lege.
børdi Skrevet 23. juni 2007 #4 Skrevet 23. juni 2007 få legen din til å skrive at det er trygt for deg å fly, og hvor langt du er på vei. Det gjordet jeg når jeg fløy 6 uker før terminen... Bare i tilfelle det blir problemer...
Gjest Skrevet 23. juni 2007 #5 Skrevet 23. juni 2007 Skal be han pent om å skrive en attest til meg, sånn i tilfelle. Er jo ikke lange flyturen akkurat. SAS-damen som ringte meg tilbake snakket lenge om hvor viktig det var at jeg tok hensyn til meg selv og pleiet meg selv godt. Hehe, takk for omsorgen liksom.
Bente,har 3 skjønne jenter!! Skrevet 23. juni 2007 #6 Skrevet 23. juni 2007 Skal vi til Kr Sand samtidig tro... thihi
Gjest Skrevet 23. juni 2007 #7 Skrevet 23. juni 2007 Hihi. Skal dere i Dyreparken? Vi skal egentlig til Lillesand da, har en venninne med to barn der. Du får se etter en vaggende gravid med en liten jente med korketrekkere da vet du. Haha.
selfangerkjerringa Skrevet 23. juni 2007 #9 Skrevet 23. juni 2007 Både SAS og Norwegian tillater gravide å fly fram til det er fire uker til termin. Fra to til fire uker før termin kan du få slippe ombord, men de krever legeattest. Med mindre enn 2 uker til termin må du holde deg hjemme eller ta toget Grunnen til dette har INGENTING å gjøre med at flyturer kan sette igang fødsel eller være farlig for spira. Men det kan være ganske ubehaglig for mor... pga trykket, varmen og delvis stress, er det ofte at man hovner litt ekstra opp under flyturer. Her er derfor et par gode råd (jeg har flydd en del som gravid): - sørg for å ha GOD tid ved innsjekk. Sikkerhetskontrollen tar sin tid. - drikk masse vann. IKKE farris! - hold deg unna salt mat rett før og under flyreisa. - IKKE ta av deg skoa under flyturen! Du kan risikere å ikke få dem på igjen... - be om hjelp! Hvis du begynner å føle deg sliten eller stressa - mas på dem du reiser med, eller de ansatte. Be om en stol å sitte på, eller om noen kan bære veska di. Nyt turen Det er gøy å kjenne spira sparke litt ekstra akkurat under letting og landing, det har begge mine gjort
Bente,har 3 skjønne jenter!! Skrevet 23. juni 2007 #10 Skrevet 23. juni 2007 Ja, vi skal i dyreparken... men er senere. helt mot slutten... du får vinke når du flyr over Telemarken da...
Gjest Skrevet 23. juni 2007 #11 Skrevet 23. juni 2007 Om jeg ber noen bære veska mi blir jeg vel lagt i bakken av vekterne der... Hehe, takk for tips!
selfangerkjerringa Skrevet 23. juni 2007 #12 Skrevet 23. juni 2007 husk forresten å ha på sko som vet at du slipper å ta av deg når du må gjennom sikkerhetskontrollen! Det er no drit å ta av og på sko når man har så svær mage
Gjest Skrevet 23. juni 2007 #13 Skrevet 23. juni 2007 Neida, er vel knapt 45 min. Hehe. Skrev et innlegg til deg i sted, men moderator likte det visst ikke.
Gjest Skrevet 23. juni 2007 #14 Skrevet 23. juni 2007 Sko jeg slipper å ta av meg? Hvordan sko er det da?
selfangerkjerringa Skrevet 23. juni 2007 #15 Skrevet 23. juni 2007 Jeg reiste med joggeskoa mine fra kangaroo sist nå, de slapp jeg å ta av meg. Søs måtte ta av sine, de hadde metallspenne.
Gjest Skrevet 23. juni 2007 #17 Skrevet 23. juni 2007 Joggesko kan jeg kanskje ta på ja, får tvinge datteren min til å hjelpe meg med å ta dem på igjen om de må av.
selfangerkjerringa Skrevet 23. juni 2007 #18 Skrevet 23. juni 2007 øyh - uten de slippersene (lånt av min mor faktisk) hadde jeg måttet traske barbeint inn på føden da jeg skulle få eldstejenta! Så mye vann i kroppen at føttene ikke passet inn i sko overhodet... mamma hadde et par med borrelås over rista, de var utvida til det ytterste og jeg labba rundt i dem utendørs. Hurra...
Gjest Skrevet 23. juni 2007 #21 Skrevet 23. juni 2007 Naboen under her pleier å ha sånne stående utenfor døra si, kanskje jeg skal spørre om å få låne?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå