Shoosa Skrevet 23. juni 2007 #1 Skrevet 23. juni 2007 Nå er det seks og en halv uke siden jeg fødte, og jeg får fortsatt ikke ordentlig tak med bekkenbunnen Hadde en ganske lang fødsel, 40 minutter med pressrier, men ingen sting. Synes selv jeg er ganske flink til å knipe, og har kjent etter at jeg kniper på riktig sted. Men likevel klarer jeg ikke å stoppe strålen helt når jeg tisser. Tar det bare veldig lang tid eller er det jeg som ikke gjør det riktig? Tar både korte og lange knip, selv om det blir flest korte. Men jeg gjør det stort sett mens jeg sitter og ammer, og da er det kanskje vanskeligere å få tak i musklene foran?
manonym Skrevet 23. juni 2007 #2 Skrevet 23. juni 2007 Jeg presset i to timer jeg, og sydde en del! Men har hele tiden klart å knipe stråla heldigvis. (prøvde ikke de første ukene etter fødsel da men;)) Jeg tar øvelsene når jeg har lagt meg, ligger på rygg med bena litt fra hverandre og kniper og holder i ca 6 sekund. Dette gjør jeg 30 ganger. Hver dag. Og nå, snart 5 måneder etter fødsel, begynner ting å benke seg litt nedentil=)
Shoosa Skrevet 23. juni 2007 Forfatter #3 Skrevet 23. juni 2007 5 måneder? o.O Å herre min hatt. Og du kniper visst mer enn jeg gjør. Selv om jeg har flere utover dagen, tror jeg ikke det blir så mange til sammen. Kanskje jeg skal prøve din metode. Men min erfaring er at begynner jeg å "trene" når jeg har lagt meg, våkner jeg litt opp og bruker mye lenger tid på å sovne. Så det er nok bedre om jeg tar det om morgenen. Men da er det som oftest amming med én eneste gang jeg har stått opp. Hmm... Jeg får finne på noe. Og få pappan til å motivere meg litt. Men jeg syns nesten jeg må nevne at jeg ikke har hatt slike problemer tidligere. Like før fødsel var jeg så sterk at jeg kunne knipe så det gjorde vondt, i følge mannen min. Har du (eller noen andre) erfaring med å bruke kuler til å trene med? Prøvde tidligere i dag, klarte fint å holde dem inne en stund i dusjen, men da jeg gikk ut, begynte de å skli nedover. Er det noe spesielt man skal gjøre med dem eller er det bare å holde dem inne så lenge man klarer?
Shoosa Skrevet 23. juni 2007 Forfatter #4 Skrevet 23. juni 2007 Dytter litt, vil gjerne ha svar fra andre også. Gjerne gode tips til forskjellige øvelser og hvor det er lett å gjøre dem.
Divinity Skrevet 23. juni 2007 #5 Skrevet 23. juni 2007 Jeg hadde pressrier i 1 1/2 time, ble klippet ca 2cm. Har også kunnet stoppe strålen hele tiden.. Jm sa til oss på første barselmøte at dersom vi var _veldig_ flinke med knipeøvelsene, kunne vi klare å trene opp bekkenmusklaturen på 12uker...
Havhesten Skrevet 23. juni 2007 #6 Skrevet 23. juni 2007 min er snart 6 måneder nå, og først nå har det begynt å hjelpe. Har ikke kunnet løpe til min store fortvilelse, men nå begynner det å hjelpe etter intensiv trening de siste par månedene. Bare fortsett og lykke til
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå