Mamma og smula Skrevet 23. juni 2007 #1 Skrevet 23. juni 2007 Snuppa skal begynne i barnehage i august. Er da 11 mnd. Jeg har fortsatt ferie til 12. aug, så jeg har mulighet til å ha lang tilvenning. Hva er å anbefale? Vi har 100% plass, men kommer bare til å bruke den 3 dg i uka, når jeg har begynt å jobbe. Noen som har tips og erfaringer?
Gjest mphs Skrevet 23. juni 2007 #2 Skrevet 23. juni 2007 Kommer ann på hva du merer med det og hvordan ungen er. Jeg var kun der den første dagen og da var vi der ca. 3 timer. Hun likte hun som driver familiebarnehagen med den gang, jeg regner med at hun la merke til at jeg også hadde og har full tillit til henne(superfornøyd med henne). Etter det leverte jeg sent og hentet tidlig i en lang periode siden vi hadde mulighet til det.
Ingen_nick_ledig Skrevet 23. juni 2007 #3 Skrevet 23. juni 2007 Tror det er tre dager som er vanlig. Første dagen er du med hele tiden, og dere er der bare et par timer. Andre dagen er barnet der lenger, det er greit å få med et måltid i hvert fall, og kanskje sove der? Tror kanskje du kan stikke av et par timer, hvis det går greit med barnet. Tredje dagen er de stort sett alene, bare ikke full dag. Vet ikke om de gjør det sånn alle steder da.....
Gjest Skrevet 23. juni 2007 #4 Skrevet 23. juni 2007 Alt fra 1-3 dager er det vanligste, kan også opptil 5 dager ved behov. Men de anbefaler ikke å bruke mer enn 5 dager, for da tror barnet at du skal være med det hver dag. I hvert fall det jeg fikk beskjed om når jeg var på besøk : )
Anonym bruker Skrevet 23. juni 2007 #5 Skrevet 23. juni 2007 Barn er forskjellige. Jeg hadde satt av 2 uker, men det var knapt for gutten min. Ellers anbefaler jeg å ha ungen din hver dag i barnehagen i begynnelsen ihvertfall. Hvor oftere hun er der jo raskere er tilvenningen også. La henne heller få litt kortere dager på dagene du kan.
Anonym bruker Skrevet 23. juni 2007 #6 Skrevet 23. juni 2007 Snuppa brukte 4 uker på å venne seg til dagmamma..... De er ute sammen med andre dagmammaer hver dag, og vi brukte mye av den siste permisjonstiden på å være sammen med alle noen timer hver dag. Den første uka, hadde hun 4t økter, og så økte vi til 6t. Ville ikke sove, spise eller drikke de første 4 ukene, og var bare sur og grinete:-( Ser endelig ut til å gå bedre nå. Lover deg det har vært en fortvilet og lei mamma innimellom...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå