SusyQ Skrevet 23. juni 2007 #1 Skrevet 23. juni 2007 Bryllupet er i en annen by, ca 2,5 timers togtur unna. Er invitert i kirken og middag klokka 14.30, og har selvfølgelig kjempelyst til å dra . Men kanskje ingen sjans for at dette er en god idé halvannen uke etter hjemkomst fra sykehus...?
Nilena Skrevet 23. juni 2007 #2 Skrevet 23. juni 2007 Det kommer jo an på formen din. Ei venninne av meg hadde planlagt KS og var i fin form ei ukes tid etterpå. Kanskje det kan være lurt å ha med en barnevakt som kan ta hånd om babyen mens dere spiser middag? Og som eventuelt kan hjelpe til med bleieskift etc..i løpet av kvelden?
ano`num *17.03.10* Skrevet 23. juni 2007 #3 Skrevet 23. juni 2007 Jeg ville sagt ja. Med forbehold. Slik er det jo med alle. Alle kan jo bli syke... Jeg var selv i selskap akkurat ei uke etter fødsel. Jeg fødte vanlig. Likevell er det jo gode sjangser for at også du er i form til å klare det. Er sikkert lurt å ha i bakhodet at det kanskje ikke går. Sann at skuffelsen ikke blir så veldig stor om det skulle skje. Er jo ikke bare dårlig form som kan hindre det. Men lite søvn, amming, urolig baby, hormoner ++ Vi hadde forresten en utslitt og urolig baby etter det selskapet. Alle ville holde og kose med, ble nok for mye for pia vår.
SusyQ Skrevet 23. juni 2007 Forfatter #4 Skrevet 23. juni 2007 Så dere synes jeg burde si at i kommer, men ta forbehold om at det kan endre seg på kort varsel? Er det ikke litt kjipt for brudeparet å føre oss opp på middagslista hvis vi ikke kommer? Regner jo 1000 kr pr pers for middag i et bryllup.. Og så tenker jeg litt på togturen hjem etterpå. Men er kanskje ikke noe problem å reise litt med en 2 uker gammel baby? Er veldig i tvil her, så glad for alle innspill!
Love my kidz Skrevet 23. juni 2007 #5 Skrevet 23. juni 2007 Er vel bare du som kan bestemme dette, men jeg ville nok takket nei til denne invitasjonen. Høres bare slitsomt ut for meg med både togtur og selskap. Hvor nære forhold har dere til brudeparet da? Sikker på at de ønsker å ha baby rundt seg? Spør ikke for å være ekkel eller noe altså.. vil bare få deg til å tenke over disse momentene ;-) Vil du føle deg vel i penklær så tidlig etter fødsel? Vil baby ha nok ro, vil du få ro til å amme? Ja her hagler det ned med ting man bør tenke over..
SusyQ Skrevet 23. juni 2007 Forfatter #6 Skrevet 23. juni 2007 Takk for gode innspill, Bluebell. Er som du sier mye å tenke på. Vil babyen forstyrre om den skriker i kirken/under middagen? Har jeg fått i gang ammingen? Hva gjør vi under middagen? Hvordan blir det å reise 5 timer på tog? osv. Er vell vanskelig å få noe klart svar på dette før vesla er ute, og da er det jo litt kort varsel både å melde seg på eller av. Får vell bare bite i det sure eplet og takke nei, og heller dra og besøke brudeparet når vesla er blitt litt større..
Gjest Skrevet 23. juni 2007 #7 Skrevet 23. juni 2007 Altså-for å si det på en annen måte... DET er ENKLERE å reise i bryllup med en liten baby,enn med en 2 åring... Så jeg ville takket ja,og resit hvis formen var ok... For en togtur og bryllup med en baby skulle gå bra... H*n sover og får litt pupp og bleieskift bare ;-) Vi reiste på ferie til sverige da poden var 3 uker vi,og itillegg storesøstera,og det gikk super fint... ;-)
Love my kidz Skrevet 23. juni 2007 #8 Skrevet 23. juni 2007 Uff SusyQ, sitter litt med dårlig samvittighet for å være så negativ.. jeg er førstegangs husk, så jeg er absolutt ingen ekspert på hvordan det er med nyfødt.. Det er jo veldig godt mulig at du takler dette fint, i følge profilen din virker du som ei aktiv og oppegående jente. Kan du ikke ringe og snakke litt med brudeparet da? Du har ikke sagt noe om hvor nært forhold dere har til dem, men det virker jo som at du har veldig lyst til å dra. Jeg ville strukket meg langt dersom det var nær familie eller bestevenner, ellers ville jeg nok latt være. Jeg er invitert i bryllup tolv dager før termin jeg, og takket nei fordi det virker for slitsomt. Er også i en annen by. Men det er MEG, du må ikke la deg påvirke for mye av MEG er du snill =)
nicco Skrevet 24. juni 2007 #9 Skrevet 24. juni 2007 Hvis det ikke opppstår komplikasjoner ed deg eller barnet, så kan jeg ikke skjønne hvorfor det ikke skal gå. Det er jo egentlig greiere jo mindre ungen er. Den vil antagelig sove mye, spise, og sove igjen. Så små så sover de overalt uansett....Ikke for å være negativ, men hvis dette er et problem, så kommer du til å trenge mye barnevakt eller sitte mye hjemme fremover.
Gjest Skrevet 24. juni 2007 #10 Skrevet 24. juni 2007 HUSK: Du har ikke lov til å løfte mer enn babyens vekt de første seks ukene pga rupturfare. Dvs at hvis du skal ta tog med vogn, så kan du ikke løfte vognen selv ut og inn. Du skal belaste magemusklene minst mulig. I tillegg har du en liten baby som krever sitt. Jeg hadde ikke takket ja til bryllupet hvis jeg ikke hadde hatt en med meg som kunne hjelpe med vogn, hente utstyr, og avlaste litt mtp bleieskift osv. Jeg mener at du og den lille trenger ro den første tiden. Men jeg kan godt forstå at du har fryktelig lyst til å dra Kan du ikke invitere bruden hjem til deg uken etterpå, lage god mat, se på bilder osv? Ikke det samme, jeg vet det, men det er ikke i alle situasjoner en skal strekke seg og forsøke å nå over alt. Av og til må en roe ned og nyte at en ikke har noe på timeplanen.
Sylwania Skrevet 24. juni 2007 #11 Skrevet 24. juni 2007 Hei! Jeg var i godt form en uke etter KS og var selv med på en 50 årsdag med baby. Hvis du er i grei form så får du til og løfte vogna inn på toget. Hvis ikke er det bare å få dem og legge ut en rampe, da trille du vogna med babyen rett inn. Ang bleieskift og såne ting er det det minste problemet i værden hvis du har vogna med. Da legger du bare et laken i vogna og skifter på babyen nedi der. Om babyen gråter i kirka er det ikke noe problem, føler du deg ubekvem med det, da går du bare ut en tur. Ammingen kan du enten gjøre der du sitter, hvis ikke er det sikkert en plass der du kan trekke deg litt tilbake.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå