Smurfemamma *1rosa+2blå* Skrevet 23. juni 2007 #1 Skrevet 23. juni 2007 Jeg har alltid vært søkende ,men har følt meg mest tiltrukket av alternative retninger...men da jeg snublet innom ett såkalt vekkelsesmøte..fikk jeg virkelig kjenne en kraft som overgikk alt av alternative energier m.m..Det var uten tvil Guds kraft..jeg ble forløst,vanvittig frihetsfølelse etterpå... Problemet mitt er at jeg ikke finner noen fellesskaps følelse i noen av menighetene jeg har besøkt..Det er en sånn bibel dyrkelse at jeg kjenner jeg blir litt provosert...jeg respektere bibelen og bruker den ofte, ingen tvil om at det er kraftfullt..men Gud er jo mye større enn ei bok, det virker som om folk glemmer det...står det ikke i bibelen er det ikke gyldig...kjenner jeg blir litt svett av bok slaveriet.. Det var det ene, så er det det andre problemet..denne Jesus dyrkelsen..Jeg ber også til Gud i Jesu navn, men dyrker ikke mennesket Jesus. Blir litt klamt med så vanvittig mye Jesus jeg elsker deg...Jeg tror i bunn og grunn på det samme som disse mnsk, men klarer ikke å bli fortrolig med så mye Jesu...Guds kraft og Den Hellige Ånd er jeg helt med på,men må si jeg sliter med Jesus relasjonen og hele den teologien uff..kan vel ikke kalle meg kristen da kanskje...jeg er voksen døpt og alt men finner ikke min plass i den settinga..blir vel regnet som en frafalt snart..men klarer ikke å være hyklersk heller måtte bare få ut litt frustrasjon...
Gjest Skrevet 24. juni 2007 #2 Skrevet 24. juni 2007 Hei Veldig bra å være bunn ærlig og ikke hyklersk Sånn kan du være overfor Gud i bønn, bare uttøs all din frustrasjon og hva du føler overfor Jesus og disse møtene du ikke liker.Gud hører bønn og vil lede deg og hjelpe deg videre dersom du ærlig og oppriktig søker Ham. Ta vare på det sterke du opplevde den gang du snubla inn på det såkalte vekkelsesmøtet......... .."det var uten tvil Guds kraft som overgikk alt av energier m.m..." ....ta vare på den biten der..... Lykke til videre.
frodig Skrevet 25. juni 2007 #3 Skrevet 25. juni 2007 Hei! For deg som har kjent at den hellige ånd har virket i deg, kan jeg forstå at det virker provoserende at det fokuseres så alt for mye på Jesus som person. Jeg er enig i at det blir for mye. Menigheter glemmer ofte at det er en hellig treenighet og at Gud, Jesus og den Hellige Ånd er like viktige og avhengige av hverandre. Personlig holder jeg meg mest hjemme i min egen stue og velger å tilbe på min måte. Men kan gå på møter flere steder, samt gå i statskirken. Da synes jeg faktisk statskirken er flinkest på det å fremheve treenigheten. Synes også at st.kirken er gode på å ta i mot oss som ikke er Bibel-freaker og veldig konservative. Vil råde deg til å høre på det Trubbel and bubbel sier også. Hold fast ved den kraften som først berørte deg. Stol på den.
Smurfemamma *1rosa+2blå* Skrevet 25. juni 2007 Forfatter #4 Skrevet 25. juni 2007 Takk for svar begge to!! Setter pris på det. Jeg ønsker jo å delta i ett fellesskap, men føler at jeg ender opp med selvanklager. Har hatt en pastor som ser demoner på vært ett hjørne, kommer man ikke på møte er man falt i synd...Det prekes så masse om friheten i kristus (som selvfølgelig ikke skal misbrukes) men hvorfor all den frykten..? og nå er det anti homo ekteskap som står på programmet..De skumle homofile...uff og uff.. Synes dette med tro er kjempevanskelig..men ja jeg har uten tvil kjent Guds kraft og evne til forløsning, Gud er virkelig, men det er vel også mange defininsjoner av Gud selv om det ikke går an å definere livets opphav. Jeg er virkelig spent på hva Gud vil med livet mitt, hvorfor ble jeg forløst..Føler at uansett hva som skjer så slipper ikke Gud taket i meg..så ja jeg kommer til å ta med meg den biten..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå