Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vet at noen jenter heter Saga, men jeg har aldri hørt om noen som heter Såga. Såga er et annet navn på den norrøne gudinnen Frigg tror jeg....

 

Synes Såga er litt fint. Synes også Eid er fint (også fra norrøn mytologi)

 

Friman er også et litt kult gammelt navn.

Herman er jo sagt at er et nymotens navn, men faktisk er det et norrønt navn. (hærmann- soldat).

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg liker noen norrøne navn som Ask, Embla osv..

 

Men ikke Eid! Ungdommen i dag sier jo "du er så eid av meg" osv..

Så, det kan mistolkes;)

 

Men Saga er litt søtt. Såga, tja, ikke så fint.. Men hver sin smak;)

Skrevet

Er vel en grunn til de er "glemt" syntes ikke noe om slike navn men smaken er som baken.

Skrevet

er du gravid og på jakt etter navn?:-) Saga er fint, men ville gjerne hatt et mellomnavn, Saga Caroline f.eks, liker også Friman

Skrevet

Er ikke på jakt etter navn, bare liker navn veldig godt. Et navn sier mye om foreldrene. F.eks hvis navnet er kort og arvet, så kan det bety at foreldrene er ukompliserte osv

 

Hvis navnet er kunstnerisk, vevert og utradisjonelt så kan det også ha en historie.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...