Gå til innhold

Hvis du ble invitert med på ferie...

Anbefalte innlegg

Skrevet

De som inviterte, har leid feriehus...

Hadde du regnet med å betale på det da??

Svigerinna mi har booka feriehus.. Gjorde det i vinter og spurte om jeg og sambo ville være med! Selføgelig sa vi jo..

For noen dager siden tikket det inn melding på tlf min at hun måtte ha pengene innen neste uke. 3200 kr.

Trodde når man inviterte med seg folk at de ikke skulle betale jeg men

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Altså, betale kan vi jo! Men da burrde hun kanskje sagt ifra om det ¨på forhånd?!

Skrevet

Hvis noen hadde spurt oss om vi ville vært med et sted på leid feriested, hadde jeg tatt det som en selvfølge at vi skulle betale halvparten. Det er nok det hun har gjort også....

Skrevet

så lenge de må betale for stedet, så hadde jeg tatt det som en selfølge at jeg skulle betalt halvparten..

Skrevet

Tjanei, æsj, vanskelig dette med penger.. Men jeg er enig med deg. Hvis det hadde vært en lang diskusjon om hvor dere skulle reise, og alle var inkludert i dette, er det vel mer naturlig å betale for seg. Og selvsagt veldig greit at dette er avtalt på forhånd. Det kan jo hende det var kjempedyrt og at dere ikke hadde tenkt å bruke så mye på en ferie!

Men å bli invitert til et sommerhus - da hadde jeg ikke regnet med å betale, nei.

Ville likevel betalt nå, men sagt at det var noe overraskende siden det ikke var avtalt.

Det blir sikkert kjempekoselig uansett, og ville vært forsiktig med å lage styr utav det.

God ferie!

Skrevet

chanzei joo! =D

angående spm ditt, hadde vel ikke regnet med det i utganspunktet.. siden de inviterte. men kommer jo selvsagt ann på pris osv..

Skrevet

Hadde nok regnet med å betale halvparten ja...

Skrevet

Hmmm...kommer helt an på ordlyden når dere ble invitert til å være med.

Men hadde de alt booka, og spurte om dere ville komme på besøk, hadde jeg fått ut i fra at jeg ikke skulle betale.

Men som flere andre sier, jeg hadde betalt for husfredens skyld.

Men syns det er rart dere ikke ble invitert tidligere, slik at dere også kunne være med å bestemme hvor det skulle leies hus o.l.

Var heldigvis ikke så kjempedyrt da, men det er jo penger, og hvis dere i utgangspunktet ikke hadde tenkt å bruke penger på ferie, eller hadde tenkt dere noe annet, så er det jo kjipt :(

Skrevet

Vi ble invitert et år med søstra til mannen og familie. Var bare en helg, de var der lenger. Vi betalte ingenting, men det gjorde ikke de heller, hadde fått låne firmahytte hos sine svigers.

Var meningen at vi skulle vært med til Danmark nå i sommer, men det passet ikke likevel. Da skulle vi vært med på planlegging og selvfølgelig betalt vi også. Men skjønner veldig godt tankegangen din, det må jeg si.

Tror jeg ville betalt, vært med og nytt det, og ikke tenkt noe mer på det. Du kan jo si at du vil ha litt lengre forvarsel neste gang, for du tenkte ikke på at det ble så mye, eller noe sånt...

God ferie!

Skrevet

jeg hadde regnet med å måtte betale...

Skrevet

Jeg hadde nok tatt utgangspunkt i at vi skulle være med å dele på leieutgiften, og heller blitt positivt overrasket hvis hun hadde sagt at det ville de dekke siden det var de som inviterte.

Skrevet

nei. ikke så lenge hu inviterte dere med. hadde vært annerledes om hu har spurt om dere har villa vært med å leid.

Skrevet

ville nok regnet med å betale halvparten ja..

Skrevet

Hadde min svigerinne spurt oss å vi hadde sagt ja så hadde jeg tatt det for en selvfølge at vi skulle betale å. Sikkert derfor hun spurte dere å om dere ville være med. Dyrt å leie feriehus i sommer sesongen da.

Hun innviterte dere vel ikke???

Hun spurte om dere ville være med. J

eg spurte min venninne i vinter om hun, gubben og 2 barna ville være med til tyrkia i sommer. de sa ja.. Skulle vi ha betalt turen for dem da? fordi vi spurte om di ville være med?

Forskjell på å innvitere og å spørre om å være med....

Skrevet

Jeg hadde regnet med å betale halvparten ja

Skrevet

Hadde tatt det som en selvfølge å betale halve leia.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...