SusyQ Skrevet 23. juni 2007 #1 Skrevet 23. juni 2007 Har arvet en flettet krybbe/kurv som flere generasjoner i familien min har sovet i. Den skal brukes de første par månedene, når barnet er lite i forhold til en "stor" sprinkelseng. Har kjøpt ny nyfødt dyne, men synes den ser så stor og klumpete ut oppi kurven. Vil jo ikke at den skal dekke babyen heller. Noen andre som har vært borti det samme? Finnes det noen mindre str enn nyfødtdyner? Burde jeg heller bruke pledd/helseteppe? (vesla blir født i august) Eller går det greit, bare jeg prøver å stappe mest mulig av dyna nedi kanten under madrassen?
Gjest Odyssey&Mikrovampyren Skrevet 23. juni 2007 #2 Skrevet 23. juni 2007 Bruk helseteppe eller et litt varmere teppe om det blir kalde netter? Det er viktig at de ike blir for varme og det blir de gjerne i små kurver. Så pass på at dynen ikke er for klumpete (da går ikke varmen ut like fort) samt at hodet ikke får dynen over seg..
Gjest Skrevet 23. juni 2007 #3 Skrevet 23. juni 2007 Har også en sånn oval flettet babykurv. Brukte den til førstemann, popg skal bruke den nå og. Har hatt en vanlig babydyne 85x60 eller noe. Og den passer fint. Hvis du synes den blir for lang. Legger du den bare over baby med kortsiden nedover.
SusyQ Skrevet 23. juni 2007 Forfatter #4 Skrevet 23. juni 2007 Å! Det var lurt, Pusi! Men da går det vell ikke å stappe den under madrassen, sånn de anbefaler ang. krybbedød?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå