nicco Skrevet 23. juni 2007 #1 Skrevet 23. juni 2007 Jeg har født 5 barn, og alle over termin. Har nå pratet med flere jordmødre,+ lest litt, og det som går igjen er at jeg sikkert vil gå over tida nå også. Grunnen er at noen rett og slett har 42 uker f.eks. som sin svangerskapslengde!! Akkurat som det ikke er drøyt nok mot slutten... Nå lurer jeg også på...barnet er 25% større enn normalt, og da regner de med ved termin,. Men når jeg har en normal på kanskje 42 uker, hva blir det til da? Ungen vokser nemlig mye de to siste ukene også, av erfaring vet jeg det. Noen som har innspill eller tanker omkring dette??
Terningkast6-7 times lucky??? Skrevet 23. juni 2007 #4 Skrevet 23. juni 2007 Tror nok du har rett i at kroppen kanskje har en litt lengre svangerskapslengde... Hos meg er det motsatt, jeg har jo også 5 barn, venter nummer 6... mine er født fortrinnsvis 1 og 2 uker før temin.. Når jordmor regner på hvor langt jeg er på vei, så regner hun etter ultralyd-terminen fordi hun er forpliktet til å forholde seg til den datoen. Men da vi snakker oss i mellom går hun ut ifra at jeg kommer til å føde ca 2 uker før, da det er det normale for min del... Og hun sier at jeg rett og slett har kortere svangerskap enn de vanlige 40+2, og sier at mine svangerskap har lagt seg på 38 uker...
nicco Skrevet 23. juni 2007 Forfatter #5 Skrevet 23. juni 2007 Ja, ok skal ikke krangle på om det er 40+2 eller 40+3. WHO sier 283 dager, andre 282, men det spiller egentlig ikke noen rolle. For min del er det snakk om 2 uker ekstra, noe som plager meg litt fordi ungene blir så store. Skulle ønske jeg kunne født 2 uker før som deg Terningkast6. Her går det ikke på å bli lei, men rett og slett unger som nærmer seg 5 kg.
PrincessEleanorღLeah 24.07.07ღ Skrevet 23. juni 2007 #6 Skrevet 23. juni 2007 Bim regner m 40+3, mens jordmoren min, legen min og sykehuset der jeg skal føde regner m 40+2... Er litt forskjellig...men et normalt svangerskap kan vare alt fra 37 til 42 uker ja...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå