Anonym bruker Skrevet 23. juni 2007 #1 Skrevet 23. juni 2007 Lurer på det fordi jeg har UVI jeg ikke blir kvitt, og jeg har lest på nettet at streptokokk B kan være årsaken. Har også hørt at den kan lede til for tidlig vannavgang. Burde jeg ta en prøve hos legen for å vøre helt sikker? Noen med erfaringer?
*RutIetutt* Skrevet 23. juni 2007 #2 Skrevet 23. juni 2007 Jeg fikk påvist streptokokk b tidlig i forrige svangerskap - men det var tilfeldig at jeg fant det ut. Tok noen bakteriologiske prøver siden jeg blødde endel - og da viste det seg at jeg hadde streptokokk b. Hadde ingen symptomer. Var vel rundt 14 uker...både jeg og samboer fikk antibiotokakur og etter det var jeg kvitt det....legen sa til meg at det KUNNE føre til for tidlig vannavgang og dermed abort for min del siden jeg var så kort på vei. Det er ikke alle leger som gir antobiotika for dette så vidt jeg har skjønt...ikke vet jeg hvorfor. Har lest/hørt om de som får det sent i svangerskapet, tett opptil fødsel, bør være obs da det kan skade babyen under fødselen - men vet i grunn lite om dette. Er du usikker på hva uvi`en skyldes ville jeg krevd en sånn prøve for å finne ut om du har streptokokk b, og så ta det derifra....lykke til:o)
Anonym bruker Skrevet 23. juni 2007 #3 Skrevet 23. juni 2007 Takk for svar:) Grunnen til at jeg er bekymret er også at jeg jobber veldig mye, og får foreldre på besøk fra utlandet, og da hadde jeg sluppet å bekymre meg for plutselig å havne på sykehuset og også kanskje miste den lille..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå