peonererfine Skrevet 23. juni 2007 #1 Skrevet 23. juni 2007 Jenta vår er kjempeglad i TV/barnetv og å se film på DVD. Føler at det blir litt mye til tider. Ser litt hver morgen før barnehagen...og hver helgemorgen fra 06:45 til 09 ca. står barnetv/film på. Og så er det da barneTV kl. 18:00 de dagene vi er hjemme akkurat da. Er dette for mye for en 2-åring? Hun er oppvakt, livlig, sosial ellers. Men vil ikke overstimulere med TV. Syns det er masete at den står på selv. Kanskje jeg må ta 'kampen' om TV'en så fort som mulig. Hun har en skuff med barne-DVD-er allerede, henter fram filmen hun vil se etc. Hm... Hva gjør dere andre med barn på den alderen?
Maud Skrevet 23. juni 2007 #2 Skrevet 23. juni 2007 Min minste blir 2 i august og har virkelig våknet i forhold til TV i det siste. Jeg prøver å begrense TV så mye som mulig. Har også en eldre gutt som gjerne kunne sett TV døgnet rundt hvis han fikk lov. Tidligere fikk storebror se TV om morgenen slik at jeg fikk gjort meg ferdig. For noen år siden bestemte vi at TV på morgenen på hverdager ikke er aktuelt. På hverdager blir det derfor kun barne-TV, i helgene fra 7.30 til 10 og barne-TV i tillegg. DVD'er settes kun på på dårlige dager - når han er syk, det er skikkelig dårlig vær ute og alle er slitne osv.
peonererfine Skrevet 24. juni 2007 Forfatter #3 Skrevet 24. juni 2007 Det høres ut som slik jeg kunne tenkt meg, egentlig. Skal prøve å kutte ut TV på morgenkvisten på hverdager. Ellers ha det slik vi har det. Akkurat nå ser snuppa på DVD...det pøsregner ute, og det er lazy søndag...;-)
Trollmora Skrevet 25. juni 2007 #4 Skrevet 25. juni 2007 Vi kjører samme opplegget som Maud, vi. Kun barne-tv i uka og om morgenen i helgene samt det vanlige barne-tv. Nå er mine litt trege av seg og står ikke opp så altfor tidlig når det er helg, men tv`n kommer ikke på før de har vært på badet å skiftet. Da blir det gjerne mellom 8 og halv 9. Eldstemann faller istaver med en gang tv kommer på så da er det greit å være restriktiv. I fjor sommer kom jeg inn i stua på hytta og da satt poden der, intenst opptatt av tv. "Hva driver du med da?" spurte jeg. "De løper og løper" var svaret og da satt han å så på marathon fra OL! Nei det må nok være noen grenser:o)
Karomamma Skrevet 25. juni 2007 #5 Skrevet 25. juni 2007 He he... Vi har det som flere her, kun på morgenen i helgene og NRK Barne-TV på ukedagene. Aldri på morgenen i ukedagene. Det er ikke hver dag vi rekker klokka 18 heller, bare når vi er ferdig med middagen og roen har senket seg... DVD blir det innimellom hvis hun er syk eller det er noen annet spesielt. Da er det Kalle og Molo, Postmann Pat eller Mummi. Hun er 2 år og det er egentlig først nå i det siste hun har vært interessert i TVen. Tidligere var det mest kjenningsmelodiene som var morsomme
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå