Gå til innhold

TV-titting for 2-åring...hvor mye?


Anbefalte innlegg

Skrevet

Jenta vår er kjempeglad i TV/barnetv og å se film på DVD. Føler at det blir litt mye til tider.

Ser litt hver morgen før barnehagen...og hver helgemorgen fra 06:45 til 09 ca. står barnetv/film på. Og så er det da barneTV kl. 18:00 de dagene vi er hjemme akkurat da.

Er dette for mye for en 2-åring?

Hun er oppvakt, livlig, sosial ellers. Men vil ikke overstimulere med TV. Syns det er masete at den står på selv. Kanskje jeg må ta 'kampen' om TV'en så fort som mulig. Hun har en skuff med barne-DVD-er allerede, henter fram filmen hun vil se etc. Hm...

Hva gjør dere andre med barn på den alderen?

 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Synes ikke det høres så ille ut, jeg.. så lenge det ikke tar oppmerksomhet og tid fra andre aktiviteter, hva er problemet? Du sier jo selv at hun er oppvakt, livlig og sosial. Kanskje hun synes det er godt å koble av litt med tv?

 

Tror heller man skal tenke over HVA barnet ser på tv.

 

Jeg har en aktiv gutt, veldig sosial og utadvendt, som også får se en del på tv. Han er i full fres hele resten av dagen, og blir lett overstimulert, men med tv'n kobler han av. Det er spesielt når han er sliten og trøtt han vil se på tv, som når han våkner, og når han har vært veldig aktiv og opplevd mye i noen timer.

Skrevet

er litt misunnelig jeg da, selv om jeg synes deres små ser litt mye på TV. Tulla vår sitter maks 1 min og ser om hun sitter alene... Alt vi gjør er mye gøyere! Når vi sitter sammen med henne kan hun sitte i ro 5-10 min om gangen, men så har hun mye annet hun skal styre med.

Så blir nok ingen tv slave her,nei!

Skrevet

Her er det akkurat som hos annie-77. Her kobler lillemann av når han sover, når han er våken har han krutt i rompa!

Skrevet

Har det 100% som deg. Tror det er greit, jeg, hun løper jo hele dagen i barnehagen.

Vi Elsker "inkivinki" (=Teletubbies) som kommer her 7:30, da får vi orden på livet før barnehagen, og kanskje tilogmed flettet håret hennes og en kopp kaffe (gisp) før vi går.

På sene ettermiddagen er "Winnie Brumm" på (Winnie Poohs Christmas (!)), jeg tror jeg har sett hele eller deler 20 ganger siste mnd, hun elsker det, om igjen og om igjen. Thomastoget er også pop, iallefall litt før... Heldigvis har vi reklamefrie barnekanaler her. Og samme barnetv hver kveld kl 19. Ofte ser hun det på fanget, da får hun ro nok i rompa til å kose litt...

 

 

Skrevet

Har en jente på 3, hun får se 1/2 time per dag, synes det er nok. På helgene kan det bli noe mer.

Skrevet

Oj, jeg synes det var mye. Sønnen min på snart to og et halvt ser bare 40 minutter barne-tv på NRK på hverdager. I helgene får han se en time barne-tv om morgenen i tillegg til ettermiddagssendinga. Jeg synes at selv det er mye!

Gjest mammaen til Odin og Tiril
Skrevet

Syns ikke det er mye, gutten min på snart 2 1/2 får se1 film om dagen pluss barnetv. Barn har forskjellige int. akkurat som voksne! Som en sa lenger oppe, er mer viktig å følge med på hva de ser ikke hvor mye. Gutten min er veldig sosial og utadvent-leker seg fint ellers. Så det har jeg ikke noen problemer med!

Skrevet

Omtrent det samme her, litt mindre i helgene om morningen. På regnværsdager eller om de er veldig slitne en dag får de kanskje se en DVD-film også. Synes det er helt greit så lenge vi er aktive med dem resten av dagen.

Skrevet

hos oss blir det sett barnetv hver dag om kveldene og en times tid på lørdags og søndags morgen. klart det hender at det blir satt på en film nå og dag hvis det er dritt-vær ute og ikke noe er gøy inne, men ikke hver dag. dette synes vi er passende=)

men som sagt over her, det viktigste er hva som blir sett på tvn ikke om det er et par timer for mye i helgene!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...