Anonym bruker Skrevet 23. juni 2007 #1 Skrevet 23. juni 2007 Tornerose sov i 100 år! Men hun var en eventyrfigur. Men de virkelige figurene- Mennesket, har sovet i mange hundre år. De er nå i ferd med å våkne! Den siste undersøkelsen vise at kirkegengere avtar. Ganske mye også. Religion er opium for folket er det sagt. En sløvende og søvndyssende virkning. Men nå har folket begynt å våkne opp av rusen, og ser virkligheten i øynene. Om det går langsomt, så går det i allefall i riktig retning. Så nå vil kirken få det travelt med å skaffe nok opium!
Solskinnsjenta Skrevet 24. juni 2007 #2 Skrevet 24. juni 2007 At folk ikke går i statskirken lenger er nok mer en reaksjon på politikk enn at kristendommen går tilbake i Norge. De frikirkelige organisasjonene vokser raskere enn statskirken mister medlemmer...
Anonym bruker Skrevet 24. juni 2007 #3 Skrevet 24. juni 2007 Og antall folk som ikke er medlem av noe stiger drastisk. Og HEF`s medlemmstall har fordoblet seg mange ganger de siste 15 åra! Så dette er bra! STÅ PÅ
Anonym bruker Skrevet 2. juli 2007 #4 Skrevet 2. juli 2007 Er det noen konflikt her? Hvorfor ikke bare respektere at noen tror og andre ikke? Det verste med HEF er at de utviser en utrolig trangsynthet overfor de som faktisk har et religiøst livssyn. Det er mindre toleranse på enkelte punkt i HEF, enn det er i statskirken.
Gjest Skrevet 7. juli 2007 #5 Skrevet 7. juli 2007 Hvilke punkt er det? Synes HEF er utrolig tolerante jeg! Kan du utdype litt?
=)mamsen=) Skrevet 7. juli 2007 #6 Skrevet 7. juli 2007 Dette er jo helt på jorde! HEF samarbeider med veldig mange religion og livssynsgrupper. Hvorfor spytter du ut slike kommentarer uten rot i virkligheten?!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå