Gå til innhold

Folket vil våkne...


Anbefalte innlegg

Skrevet

Tornerose sov i 100 år! Men hun var en eventyrfigur. Men de virkelige figurene- Mennesket, har sovet i mange hundre år.

De er nå i ferd med å våkne! Den siste undersøkelsen vise at kirkegengere avtar. Ganske mye også.

 

Religion er opium for folket er det sagt. En sløvende og søvndyssende virkning.

Men nå har folket begynt å våkne opp av rusen, og ser virkligheten i øynene. Om det går langsomt, så går det i allefall i riktig retning.

 

Så nå vil kirken få det travelt med å skaffe nok opium!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

At folk ikke går i statskirken lenger er nok mer en reaksjon på politikk enn at kristendommen går tilbake i Norge.

De frikirkelige organisasjonene vokser raskere enn statskirken mister medlemmer...

Skrevet

Og antall folk som ikke er medlem av noe stiger drastisk.

Og HEF`s medlemmstall har fordoblet seg mange ganger de siste 15 åra!

Så dette er bra!

 

STÅ PÅ

Skrevet

Er det noen konflikt her? Hvorfor ikke bare respektere at noen tror og andre ikke? Det verste med HEF er at de utviser en utrolig trangsynthet overfor de som faktisk har et religiøst livssyn. Det er mindre toleranse på enkelte punkt i HEF, enn det er i statskirken.

Skrevet

Hvilke punkt er det? Synes HEF er utrolig tolerante jeg! Kan du utdype litt?

Skrevet

Dette er jo helt på jorde! HEF samarbeider med veldig mange religion og livssynsgrupper.

 

Hvorfor spytter du ut slike kommentarer uten rot i virkligheten?!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...